حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی/ نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله اسرائیل به رفح

مقاومت اسلامی عراق بامداد امروز( سه شنبه ) اعلام کرد که هدف نظامی در بندر ایلات (ام الرشراش) واقع در جنوب فلسطین اشغالی را با  پهپاد هدف قرار داده است.

ویدیوهای منتشر شده از سرزمین‌های اشغالی، ادعای مقاومت اسلامی عراق را تأیید کرده و سامانه های دفاعی صهیونیست‌ها به دنبال این حمله فعال شده‌اند.

مقاومت عراق در بیانیه خود اعلام کرد که به این عملیات‌های خود در حمایت از مقاومت و مردم فلسطین در غزه تا زمان توقف جنگ و محاصره علیه نوار غزه ادامه خواهد داد.

مقاومت اسلامی عراق در همین راستا، ویدیویی را از حمله پهپادی به شهر اشغالی ایلات در جنوب اراضی اشغالی منتشر کرده است. مقاومت اسلامی عراق روز دوشنبه با سه فروند پهپاد اهداف نظامی در ایلات را هدف حملات خود قرار داد.

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله اسرائیل به رفح 

شورای امنیت سازمان ملل امروز( سه شنبه ) به درخواست الجزایر یک جلسه مشورتی اضطراری درباره کشتار رفح پشت درهای بسته برگزارکرد. این جلسه بعد از  جلسه دادگاه لاهه علیه مقامات رژیم اسرائیل بخشی از حرکت مخالفت با جنایت‌های رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان در مجامع بین المللی است.

همزمان با این حرکت، تظاهرات ضد حکومتی به ویژه علیه اقدامات نخست وزیر رژیم اسرائیل در شهرهای فلسطین اشغالی ادامه داشت و مخالفان ضمن تجمع شبانه خواستار تداوم این اعتراضات برای امروز نیز شدند.

منابع دیپلماتیک بامداد سه‌شنبه از برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل پشت درهای بسته با موضوع حملات اسرائیل به شهر «رفح» واقع در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه خبر دادند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات‌های حاضر در سازمان ملل گزارش داد که پس از حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در رفح، شورای امنیت برای روز سه‌شنبه جلسه اضطراری تشکیل داده است.

این منابع دیپلماتیک به رسانه‌ها گفتند که این نشست پشت درهای بسته و به درخواست کشور الجزائر که در حال حاضر یکی از اعضای غیردائم شورا است، برگزار شده است.دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه با صدور حکمی به رژیم صهیونیستی دستور داد عملیات و حملات خود در رفح را متوقف کند. علی‌رغم این حکم، جنگنده‌های شغالگران شب گذشته چادرهای آوارگان در نزدیکی انبارهای «آنروا» در رفح را هدف قرار دادند و ده‌ها فلسطینی را شهید و زخمی کردند.این حمله باعث شد که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه بگوید: «از حملات اسرائیل به رفح که منجر به کشته‌شدن بسیاری از آوارگان شد، عصبانی هستیم».

حمله توپخانه ای ارتش اسرائیل به بیمارستان اندونزی

المیادین گزارش داد ، از حمله توپخانه ای رژیم صهیونیستی به محله تل السلطان در غرب شهر رفح خبر داد. 

شبکه الجزیره گزارش داد که طبقه فوقانی بیمارستان اندونزی در محله تل السلطان هدف توپخانه ای رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، تیم‌های پزشکی و بیماران درپی  بمباران شدید در کلینیک تل السلطان و بیمارستان اندونزی در غرب رفح در محاصره قرار گرفته‌اند. آمبولانس‌ها برای رسیدن به منازلی که در معرض بمباران اسرائیل در این منطقه قرار گرفته‌اند با مشکل مواجه هستند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که رفح با حملات توپخانه‌ای و هوایی گسترده اسرائیل به غرب این شهر شب بسیار سختی را پشت سرگذاشت.

الجزیره  همچنین گزارش داد که  پیکر یک فلسطینی که در پی بمباران رژیم صهیونیستی در غرب شهر رفح  به شهادت رسیده بود به بیمارستان الهلال امارات منتقل شد.

همچنین در جریان حمله توپخانه ای گسترده رژیم صهیونیستی به محله تل السلطان یک ساختمان مسکونی و نیز مناطق کشاورزی دچار حریق شد.

حملات توپخانه‌ای شدید رژیم صهیونیستی به مرکز غزه

منابع خبری از حملات توپخانه ای شدید رژیم صهیونیستی به شرق اردوگاه البریج، شمال اردوگاه النصیرات و دو منطقه المغرافه و الزهرا در مرکز نوار غزه خبر دادند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد در پی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منزلی در اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه دو نفر شهید و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

اردوگاه المغازی و دیرالبلح در مرکز نوار غزه نیز هدف حمله توپخانه ای شدید اسرائیل قرار گرفت.

تظاهرات در حمایت از فلسطین در حیفا

شبکه خبری الجزیره از تظاهرات گروهی از حامیان فلسطین در شهر «رفح» در فلسطین اشغالی خبر داده است.

شبکه خبری الجزیره می‌گوید ، ده‌ها تظاهرات‌کننده پلاکاردهایی در دست داشته‌اند که روی آنها نوشته شده «زندگی فلسطینی‌ها اهمیت دارد» و «دستتان را از رفح کوتاه کنید.»

پلیس اسرائیل در صحنه حاضر شده و گروهی از تظاهرات‌کنندگان را بازداشت کرده است.جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شب گذشته به چادرهای آوارگان در نزدیکی انبارهای آژانس آنروا در شهر رفح حمله کردند که طی این حمله، بیش از ۴۰ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل این حمله را «اشتباهی غم‌انگیز» توصیف کرده و وعده داده درباره آن تحقیق خواهد کرد. ارتش اسرائیل علی‌رغم هشدارهای جهانی از دو هفته پیش حملاتش در رفح را آغاز کرده است. 

بیش از ۱.۲ میلیون فلسطینی که از جنگ گریخته‌اند در این شهر واقع در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه پناه گرفته‌اند. بسیاری از نهادهای بین‌المللی از قبل هشدار داده بودند حمله به رفح به ایجاد یک فاجعه انسانی با تبعات نامعلوم منجر خواهد شد. 

کابینه جنگی اسرائیل که تا کنون در تحقق ۲ هدف خود در جنگ غزه ناکام مانده حمله به رفح را برای رسیدن به «پیروزی کامل» و از بین بردن «گردان‌های باقی‌مانده حماس» ضروری توصیف کرده است. اسرائیل نابودی کامل حماس و آزادی اسرای ۷ اکتبر در غزه را ۲ هدف اصلی خود از عملیات در غزه توصیف کرده است.

برای دیدن اخبار همین الان کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *