حمله سایبری به بیمارستان‌های لندن مشکلات گسترده به بار آورد


تخفیف بزرگ تابستانه

بیمارستان‌های لندن پس از حمله‌‌ی باج‌افزاری به شرکت سینوویس (Synnovis)، یکی از پیمان‌کاران ارائه‌دهنده‌ی خدمات آزمایشگاهی، با اختلالات چشمگیری در ارائه‌ی خدمات درمانی مواجه شده‌اند. این حادثه که دوشنبه، ۳ ژوئن (۱۴ خرداد) شناسایی شد، بر بیمارستان گای و سنت توماس و بیمارستان کینگز کالج و خدمات مراقبت‌های اولیه در جنوب‌شرقی لندن تأثیر گذاشته است.

به‌گزارش رویترز، حمله‌ی باج‌افزاری یادشده به لغو عمل‌‌های جراحی و نوبت‌های معاینه و ارجاع بیماران به سایر مراکز درمانی منجر شد. بخش انتقال خون به‌طور ویژه‌ای تحت‌تأثیر قرار گرفته است؛ به‌طوری‌که تزریق اجزای خون فقط در مواقع اورژانسی و نیاز حیاتی انجام می‌گیرد. این حادثه به اعلام وضعیت اضطراری در چندین بیمارستان بزرگ آلمان نیز منجر شده است.

حمله‌ی اخیر یادآور حمله‌ی باج‌افزار WannaCry در می ۲۰۱۷ (اردیبهشت و خرداد ۱۳۹۶) است که باعث اختلال در کسب‌و‌کارها و خدمات دولتی در سراسر جهان، از‌جمله بیش از یک‌سوم از ۲۳۶ بنیاد خدمات ملی بهداشت (NHS) انگلستان و لغو بیش از ۱۹ هزار نوبت شد.

وزارت بهداشت و امور اجتماعی و خدمات ملی بهداشتِ انگلستان و مرکز ملی امنیت سایبری برای بررسی حادثه‌ی جاری و حمایت از سازمان‌های آسیب‌دیده همکاری می‌کنند.‌

حملات باج‌افزاری به نگرانی فزاینده‌ای در بریتانیا تبدیل شده‌اند و بخش بهداشت و درمان به‌طور ویژه در‌برابر آن آسیب‌پذیر است. دولت انگلستان قصد داشت در ماه ژوئن (خرداد و تیر) برای مقابله با بحران باج‌افزارها هم‌فکری عمومی برگزار کند؛ اما این برنامه‌ها به‌دلیل برگزاری انتخابات به‌تعویق افتاده است.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار روز ایران بدون سانسور  کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *