حمله تروریستی به نخست وزیر دانمارک / مرد تروریست بازداشت شد


تخفیف بزرگ تابستانه

به گزارش رکنا به نقل از سی‌ان‌ان، دفتر نخست وزیری دانمارک در باره این حادثه اعلام کرد: مرد تروریست بازداشت شده است و نخست وزیر (مته فدریکسن ) از حادثه تروریستی نافرجام شوکه شده است.

دفتر نخست وزیری اطلاعات بیشتری در خصوص این حادثه در اختیار رسانه ها نگذاشته است. و مشخص نیست که نخست وزیر در اثر حمله آسیبی دیده است یا نه.؟

وزیر محیط زیست دانمارک، مگنوس هینیکن، پس از حمله تروریستی با گفتن اینکه هرکسی، با وجود اختلافات سیاسی و کمپین‌های انتخاباتی، مسئولیتی برای حفاظت از دیگران دارد درخواست اتحاد ملی کرد.

وی در توییتر(ایکس) گفته است: «چیزی مانند این نباید در کشور زیبا، امن و آزاد ما اتفاق بیفتد. این قبیح و غیرقابل پذیرش است. بگذارید نشان دهیم که دانمارک خیلی بهتر از اینهاست .»

شگفتی سیاستمداران اروپایی از  حمله تروریستی به نخست وزیر دانمارک 

رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون درلاین، این حمله را محکوم کرد و آن را «عملی نفرت‌انگیز که در برابر هرآنچه ما در اروپا باور داریم و برایش می‌جنگیم قرار می‌گیرد» خواند. 

نخست وزیر لیتوانی اویکا سیلینا در پستی در توییتر گفت:«از حمله‌ای که به همکار و دوستم، مته فدریکسن شده عمیقا شوکه شده‌ام .» 

وی افزود:«همه‌ فکر ما درگیر تو و عزیزانت است و برایت بهبودی سریعی آرزو می‌کنیم .»

فردا (یکشنبه) انتخابات اتحادیه اروپا در دانمارک برگزار می‌شود. فدریکسن، رهبر حزب سوسیالیست میانه‌رو-چپ‌گرای دانمارک، از سال 2019 نخست وزیری این کشور را برعهده داشته است. حمله‌ به وی، چند هفته پس از حمله‌ای بود که به نخست وزیر اسلوواکی، روبرت فیچو شد. 

فیچو 26 اردیبهشت مورد حمله قرار گرفت و جراحات جدی به وی وارد شد. این حمله در بیش از بیست سال اخیر اولین تلاش برای ترور یک رهبر و سیاستمدار اروپایی بوده است.


ویزیت و آزمایش آنلاین

برای دیدن اخبار همین الان کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *