حضور ترامپ در تیک تاک: یک میلیون دنبال‌کننده در یک روز!


تخفیف بزرگ تابستانه

در عرض چند ساعت پس از پیوستن به تیک‌تاک، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری، توانست بیش از 1.3 میلیون دنبال‌کننده در این پلتفرم ویدئویی کوتاه کسب کند؛ پلتفرمی که او به عنوان رئیس‌جمهور به دلیل مسائل امنیت ملی تلاش کرده بود آن را ممنوع کند.

به گزارش سرویس شبکه های اجتماعی رسانه اخبار فناوری تکنا، این تصمیم ترامپ می‌تواند به او کمک کند تا در سومین تلاش خود برای رسیدن به کاخ سفید، رای‌دهندگان جوان‌تری را به خود جذب کند. او در رقابت نزدیکی با جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات، پیش از انتخابات ریاست جمهوری در 5 نوامبر قرار دارد.

کارزار انتخاباتی بایدن از قبل در تیک‌تاک فعال است، هرچند بایدن قانونی را امضا کرده که در صورت عدم فروش این پلتفرم توسط مالک چینی‌اش، بایت‌دنس، تیک‌تاک را ممنوع خواهد کرد. این اپلیکیشن توسط 170 میلیون آمریکایی استفاده می‌شود.

ترامپ ویدئویی در حساب کاربری خود منتشر کرد که او را در حال خوش‌آمدگویی به طرفداران در یک مسابقه نهایی مبارزه قهرمانی در نیوآرک، نیوجرسی نشان می‌داد. استیون چونگ سخنگوی کارزار ترامپ اظهار داشت که این اقدام “نشان‌دهنده تلاش مستمر برای دسترسی به مخاطبان جوان‌تر است که محتوای طرفدار ترامپ و ضد بایدن را مصرف می‌کنند و هیچ جبهه‌ای بدون دفاع باقی نخواهد ماند.”

بایت‌دنس در حال مبارزه قانونی با قانون جدیدی است که آن را ملزم به فروش تیک‌تاک تا ژانویه آینده می‌کند؛ در غیر این صورت با ممنوعیت مواجه خواهد شد. کاخ سفید می‌گوید که به دلایل امنیت ملی خواستار پایان مالکیت چینی است.

تیک‌تاک اصرار دارد که اطلاعات کاربران آمریکایی را با دولت چین به اشتراک نخواهد گذاشت و تدابیر قابل‌توجهی برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران اتخاذ کرده است.

تلاش ترامپ برای ممنوعیت تیک‌تاک در سال 2020، زمانی که رئیس‌جمهور بود، توسط دادگاه‌ها مسدود شد. او در مارس اظهار داشت که این پلتفرم تهدیدی برای امنیت ملی است، اما همچنین گفت که ممنوعیت آن به برخی از جوانان آسیب خواهد رساند و فقط پلتفرم فیس‌بوک متعلق به متا پلتفرمز را که او به شدت از آن انتقاد کرده، تقویت خواهد کرد.

ترامپ در حال حاضر حضور فعالی در شبکه‌های اجتماعی دارد، با بیش از 87 میلیون دنبال‌کننده در ایکس و بیش از 7 میلیون دنبال‌کننده در پلتفرم خودش، تروث سوشال، که در آن تقریباً روزانه پست می‌گذارد.

یک دادگاه استیناف آمریکا هفته گذشته برنامه‌ریزی سریعی برای بررسی چالش‌های قانونی علیه قانون جدید تعیین کرد. دادگاه استیناف ناحیه کلمبیا دستور داده که این پرونده برای مباحثات شفاهی در سپتامبر آماده شود، پس از آنکه تیک‌تاک، بایت‌دنس و گروهی از سازندگان محتوای تیک‌تاک اوایل این ماه به همراه وزارت دادگستری از دادگاه درخواست برنامه‌ریزی سریعی کردند.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :تکنا

برای دیدن اخبار روز ایران بدون سانسور کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *