حالا می‌توانید ChatGPT را به سایدبار موزیلا فایرفاکس اضافه کنید


تخفیف بزرگ تابستانه

به‌زودی امکان استفاده از چت‌بات‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT و جمنای به سایدبار مرورگر موزیلا فایرفاکس افزوده خواهد شد.

مرورگرهایی مانند اج و کروم امکان دسترسی به چت‌بات‌ها را فراهم کرده‌اند و موزیلا در پیروی از آن‌ها تلاش می‌کند که ویژگی‌های هوش مصنوعی بیشتری را به فایرفاکس بیاورد. آخرین تلاش این شرکت، توسعه‌ی نسخه‌ی Nightly مرورگر است.

استفاده از چت بات برای خلاصه کردن متن در فایرفاکس
Mozilla

موزیلا در وبلاگ رسمی خود اعلام کرد که از هفته‌ی آینده، کاربران قادر خواهند بود چت‌جی‌پی‌تی، جمنای، هاگینگ‌چت یا Le Chat Mistral را به سایدبار اضافه کنند. در این صورت می‌توانید قسمتی از متن را در وب انتخاب کنید و با کلیک‌راست روی آن، از چت‌بات دلخواه خود بخواهید خلاصه‌ای از مطلب را نمایش دهد، زبان آن را ساده‌تر کند یا در مورد آن توضیح بدهد.

سازنده‌ی فایرفاکس می‌گوید استفاده از هر چت‌بات کاملاً اختیاری است و هیچ‌کدام از آن‌ها با عملکرد اصلی فایرفاکس یکپارچه نشده‌اند. اگر می‌خواهید این ویژگی را در فایرفاکس امتحان کنید، به نسخه‌ی آزمایشی Nightly نیاز دارید.

برای فعال‌سازی نمایش چت‌بات در سایدبار فایرفاکس، به بخش تنظیمات بروید و روی گزینه‌ی Nightly Experiments کلیک کنید و سپس یکپارچگی چت‌بات هوش مصنوعی (AI Chatbot Integration) را فعال و یکی از چت‌بات‌ها را انتخاب کنید.

موزیلا این روش را به‌عنوان راهی برای امتحان‌کردن همه‌ی چت‌بات‌ها و مقایسه‌ی عملکرد آن‌ها بر اساس نیاز کاربر معرفی می‌کند: «این مدل‌ها هنوز در حال توسعه و بهبود هستند و هیچ‌کدام کامل نیستند؛ هریک از آن‌ها در برخی از موارد عملکرد بهتری دارند و در دیگر موارد نه.»

یکی از اهدافی که موزیلا برای اضافه‌کردن چت‌بات‌ها به سایدبار مرورگرش ذکر می‌کند این است که کاربران به‌طور مستقیم و بدون نیاز به افزونه‌های متفرقه بتوانند به این ابزارها دسترسی پیدا کنند: «ما در حال بررسی این هستیم که گزینه‌ای برای تنظیم چت‌بات به‌صورت کاملاً محلی را ارائه دهیم تا جایگزین ارائه‌دهندگان واسطه شود.»


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار روز ایران بدون سانسور کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *