جنجال برای سامسونگ؛ تشعشعات رادیواکتیو ۲ نفر را راهی بیمارستان کرد


تخفیف بزرگ تابستانه

دو کارگر در کارخانه‌ی تراشه‌ی سامسونگ در کره‌ی جنوبی پس از قرار گرفتن در معرض پرتوهای ایکس در بیمارستان بستری شدند. کمیسیون ایمنی و امنیت هسته‌ای کره‌ی جنوبی (NSSC) اعلام کرد این حادثه در تاریخ ۲۷ می ۲۰۲۴ (۷ خرداد ۱۴۰۳) در کارخانه‌ی ساخت پردازنده‌ی سامسونگ، در حدود ۴۰ کیلومتری جنوب سئول رخ داده است.

کارگران در حین استفاده از دستگاهی که مواد را با پرتوهای ایکس بمباران می‌کند، در معرض تابش قرار گرفتند. NSSC در بیانیه‌ی خود می‌نویسد که هردو کارگر به‌دلیل قرار گرفتن در معرض تابش رادیواکتیو در انگشتان خود علائم غیرطبیعی مثل تورم و قرمز شدن را نشان دادند. NSSC می‌گوید آزمایش خون آن‌ها طبیعی بوده است، اما قصد دارد آزمایش‌های بعدی را برای اطمینان خاطر دو فرد آسیب‌دیده انجام دهد.

ظاهراً سامسونگ استفاده از آن دستگاهِ به‌خصوص را به‌حالت تعلیق درآورده و این اتفاق را تصادفی خوانده است و قول داده تا در درمان کارکنان خود مشارکت کند. NSSC در تلاش است تا میزان دقیق تابش را مشخص کند و در صورت نقض قوانین ایمنی توسط سامسونگ، اقدامات بیشتری انجام خواهد داد.

این اولین‌بار نیست که چنین اتفاقی برای سامسونگ رخ می‌دهد. دولت کره‌ی جنوبی در سال ۲۰۱۲ مرگ یکی از کارکنان سابق سامسونگ را با قرار گرفتن در معرض تابش مرتبط دانست. این شرکت در سال ۲۰۱۵ از کارکنانی که در کارخانه‌های خود به سرطان مبتلا شده بودند، عذرخواهی کرد و برای جبران خسارت آن‌ها و خانواده‌های کارکنان سابق فوت‌شده، صندوق مالی ایجاد کرد.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار بدون سانسور  کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *