تسلا برای خرید تراشه‌های هوش مصنوعی انویدیا بیش‌از ۳ میلیارد دلار هزینه می‌کند


تخفیف بزرگ تابستانه

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، با انتشار پستی در ایکس خبر داد که این شرکت احتمالا در سال جاری میلادی بین سه تا چهار میلیارد دلار برای خرید تراشه‌‌های هوش مصنوعی از انویدیا هزینه خواهد کرد.

به‌گفته‌ی ماسک از ۱۰ میلیارد دلار هزینه‌ی سرمایه‌ای مرتبط با هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴، حدود نیمی از آن هزینه‌های داخلی خواهد بود.

ظاهراً ایلان ماسک در تلاش است تا خرید ۸۵٬۰۰۰ تراشه‌ی هوش مصنوعی را برای تسلا غیرمنطقی جلوه دهد تا بتواند تعداد زیادی از آن پردازنده‌ها را به ایکس و خصوصاً استارتاپ هوش مصنوعی xAI بفرستد.

مقاله‌ی مرتبط

در اولویت بودن ارسال تراشه‌های هوش مصنوعی تسلا برای ایکس ممکن است باعث عصبانیت سهام‌داران تسلا شود؛ چراکه آن‌ها به‌شدت روی وعده‌های ایلان ماسک برای تولید خودرو تماماً خودران حساب باز کرده‌اند و این موضوع می‌تواند روی تصمیم آن‌ها برای رای‌دادن به پرداخت پاداش به ایلان ماسک تاثیر بگذارد.

تسلا در ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت) پیش‌بینی هزینه‌های سرمایه‌ای خود را به مبلغ بیش از ۱۰ میلیارد دلار در سال جاری تکرار کرد و گفت که انتظار دارد هزینه‌های سرمایه‌ای بین هشت تا ۱۰ میلیارد دلار در هر یک از سال‌های بعدی باشد.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار روز ایران بدون سانسور  کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *