تحلیل بنیادی فولاد مبارکه/ ثبات تولید «فولاد» ادامه یافت


تخفیف بزرگ تابستانه

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی گزارش‌ فعالیت ماهانه فولاد مبارکه اصفهان در اردیبهشت‌ماه نشان می‌دهد مقدار تولید این شرکت به 792 هزار تن رسیده است. مقایسه این عدد با رقم تولید اردیبهشت سال گذشته رشد 5.7 درصدی این عدد را نشان می‌دهد. گفتنی‌ است رقم تولید فولاد مبارکه اصفهان در اردیبهشت سال 1402 بالغ بر 749 هزار تن بوده است.

در طرف دیگر اما مقایسه رقم تولید فولاد مبارکه اصفهان در اردیبهشت با ماه گذشته یعنی فروردین، حدود 5.7 درصد کاهش پیدا کرده است. با وجود این، فولاد مبارکه اصفهان مقدار فروش خود را نسبت به فروردین بالا برده است.

فولاد تولید

مقدار فروش فولاد به 809 هزار تن رسید

همان‌طور که گفته شد، با وجود اینکه مقدار تولید فولاد مبارکه اصفهان در اردیبهشت‌ماه نسبت به فروردین کاهش یافت، اما شرکت توانست فروش خود را در این ماه افزایش دهد و مقدار آن را از 704 هزار تن در فروردین با رشد 15 درصدی به 809 هزار تن برساند.

اما مقایسه حجم فروش فولاد مبارکه اصفهان در اردیبهشت امسال با مدت مشابه سال گذشته خبر از کاهش 6.6 درصدی این رقم این می‌دهد. این بدان معناست که به‌رغم افزایش مقدار تولید فولاد مبارکه اصفهان نسبت به اردیبهشت سال گذشته، حجم فروش آن کاهش پیدا کرده است.

مقدار فروش

درآمد ماهانه فولاد مبارکه اصفهان در اردیبهشت افزایش یافت

نرخ فروش محصولات گرم، سرد، پوشش‌دار و تختال در یک سال گذشته صعودی بوده و همین موضوع سبب شد درآمد فولاد مبارکه در این مدت تقویت شود. از سوی دیگر، افزایش حجم فروش این شرکت نیز نسبت به فروردین به رشد درآمد فولاد کمک شایانی کرد.

به این ترتیب درآمد فولاد مبارکه اصفهان در اردیبهشت نسبت به دو ماه فروردین 1403 و اردیبهشت سال گذشته افزایش یافته است. به طوری که درآمد ماهانه این شرکت در اردیبهشت به 26 هزار و 331 میلیارد تومان رسیده که نسبت به فروردین 1403 بیشتر از 20 درصد و در مقایسه با اردیبهشت 1402 بالغ بر 14.5 درصد افزایش پیدا کرده است.

درآمد ماهانه فولاد

شایان ذکر است فولاد مبارکه در این ماه تنها 279 میلیارد تومان از صادرات درآمد کسب کرده است. البته از آنجا که این شرکت همواره بر بازار داخل تمرکز داشته، نمره منفی برای کارنامه اردیبهشت آن به حساب نمی‌آید.

در نهایت باید گفت کارنامه تولید و فروش فولاد مبارکه در اردیبهشت نه آن‌قدر خوب بود که جهش چشمگیری در آن دیده شود و نه آن‌قدر بد بود که وضعیت تولید و فروش‌اش نگران‌کننده شود. با این حساب باید گفت همچنان ثبات نسبی تولید و فروش در فولاد مبارکه دیده می‌شود و از نظر بنیادین وضعیت این شرکت خوب است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :تجارت نیوز

برای دیدن اخبار روز ایران بدون سانسور اینجا بزنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *