به زودی لپ‌تاپ‌های گیمینگ به قابلیت‌های هوش مصنوعی کوپایلوت پلاس مجهز خواهند شد


تخفیف بزرگ تابستانه

انویدیا اعلام کرد قصد دارد قابلیت‌های هوش مصنوعی کوپایلوت پلاس را که در سری جدید محصولات مایکروسافت یافت می‌شود به لپ تاپ‌های گیمینگ اضافه کند. قرار است در این لپ‌تاپ‌ها از پردازنده‌های شرکت AMD به نام Strix استفاده شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، انویدیا در رویداد کامپیوتکس امسال اعلام کرد شرکت‌هایی نظیر ام اس آی و ایسوس به زودی لپ‌تاپ‌های RTX AI PC را به بازار عرضه خواهند کرد. در این لپ‌تاپ‌ها قابلیت‌هایی قرار دارد که قرار است مایکروسافت در محصولات جدید کوپایلوت پلاس ارائه کند.

این شرکت در پست وبلاگی خود اعلام کرد لپ‌تاپ‌های RTX AI PC قادر به پشتیبانی از حداکثر کارت گرافیک جی فورس و قابلیت‌های هوش مصنوعی ویندوز ۱۱ خواهند بود. همچنین این لپ‌تاپ‌ها مجهز به جدیدترین پردازنده‌های مرکزی شرکت AMD به نام استریکس هستند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد AMD هنوز جزئیات مربوط به پردازنده‌های لپ‌تاپی استریکس را اعلام نکرده است. اما احتمالاً به زودی از آنها رونمایی خواهد شد. انویدیا به صورت غیر مستقیم اعلام کرد ممکن است اولین پی‌سی‌های کوپایلوت پلاس که با پردازنده AMD تجهیز شدند در ابتدا امکان پشتیبانی از قابلیت‌های هوش مصنوعی مایکروسافت را نداشته باشند.

این غول تراشه ساز در ادامه گفته است کامپیوترهای هوش مصنوعی امکان دریافت آپدیت رایگان را خواهند داشت که در نهایت قابلیت‌های کوپایلوت پلاس به آنها اضافه می‌شود. این موضوع نشان دهنده عدم آمادگی مایکروسافت برای ارائه قابلیت‌های هوش مصنوعی از قبیل  Recall روی تراشه‌های AMD است.

انویدیا به دنبال بهینه سازی پردازشگرهای گرافیکی خود برای اجرای وظایف مربوط به هوش مصنوعی در ویندوز است. در حال حاضر این وظایف به واحدهای پردازش عصبی محول شده است. اما این شرکت قصد دارد با استفاده از RTX AI PC حضور پررنگ‌تری در بازار پردازشگرهای گرافیکی داشته باشد. این شرکت از ماه آبنده در زمینه هوش مصنوعی زیربنایی ویندوز 11 با مایکروسافت همکاری خواهد داشت.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :تکنا

برای دیدن اخبار روز ایران بدون سانسور کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *