بهترین کولرهای آبی بازار ایران [خرداد ۱۴۰۳]


تخفیف بزرگ تابستانه

اگر در مناطقی با آب‌وهوای معتدل و نسبتاً خشک زندگی می‌کنید، کولرهای آبی بهترین گزینه برای خنک‌کنندگی محیط به‌شمار می‌آیند. این نوع کولرها انواع مختلفی دارند که در مقاله‌ی مقایسه کولر آبی و گازی مفصل درمورد آن‌ها صحبت کردیم.

مقاله‌ی حاضر را به معرفی بهترین کولرهای آبی موجود در بازار با ظرفیت‌های مختلف اختصاص داده‌ایم تا اگر قصد خرید این وسیله‌ی ضروری را دارید، راحت‌تر بتوانید تصمیم‌گیری کنید.

انواع کولر آبی

پیش از اینکه به‌سراغ معرفی مدل‌ها برویم، اجازه بدهید به‌طور مختصر درباره‌ی انواع کولر آبی و تفاوت‌های آن‌ها، شرح دهیم تا با دید بازتری برای خرید اقدام کنید.

کولر آبی پوشالی

کولر‌های آبی سلولزی و پوشالی هر دو کارکرد مشابهی دارند؛ بااین‌حال، پوشال‌های استفاده‌شده در کولر آبی معمولی پس از مدت کوتاه‌تری دچار پوسیدگی می‌شوند و به تعویض سالانه نیاز دارند. همچنین در‌مقایسه‌با کولرهای سلولزی، سروصدای بیشتری تولید می‌کنند و خنک‌کنندگی به‌مراتب کمتری هم دارند.

کولر آبی سلولزی

در کولرهای آبی سلولزی، به‌جای پوشال‌ از پد سلولزی استفاده می‌شود که مقاومت و کارایی بسیار بیشتری دارد. پدهای سلولزی برخلاف پوشال، به تعویض سالانه نیازی ندارند و مقاومت آن‌ها دربرابر پوسیدگی موجب می‌شود، حداقل سه سال یک‌ بار نیاز به تعویض پیدا کنند. میزان خنک‌کنندگی کولر سلولزی در‌مقایسه‌با کولرهای آبی پوشالی، بسیار بیشتر است.

بهترین برند کولر آبی

به‌طور کلی، معیار دقیقی برای انتخاب بهترین مارک کولر آبی در بازار وجود ندارد؛ زیرا هر برند ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارد. مدل‌هایی که درادامه معرفی خواهیم کرد، از برندهای مطرحی همچون انرژی، ایران شرق، آبسال، جنرال و البرز هستند که توانسته‌اند رضایت کاربران بیشتری را جلب کنند و به‌دلیل کیفیت و عملکرد مناسب، محبوبیت بیشتری درمقایسه‌با سایر مدل‌ها پیدا کرده‌اند.

بهترین کولرهای آبی بازار

باتوجه‌به اینکه کولرهای آبی سلولزی کارایی بیشتری از کولرهای آبی پوشالی یا معمولی دارند، بسیاری از مدل‌هایی که درادامه معرفی خواهیم کرد، از نوع سلولزی با ظرفیت‌‌های مختلف هستند. درصورتی‌که قصد دارید کولری با ظرفیت بسیار کم بخرید و ترجیحتان صرف هزینه‌ی کمتر است، کولر پوشالی انتخاب معقولانه‌تری به‌حساب می‌آید.

توجه کنید که در ساخت بسیاری از کولرهای آبی موجود در بازار از ورق گالوانیزه با پوشش رنگی الکترواستاتیک استفاده می‌شود. این پوشش تا حد زیادی کولر را دربرابر خوردگی و سایش مقاوم می‌کند؛ اما برای افزایش مقاومت کولر دربرابر پوسیدگی، بهتر است از سایبان کولر آبی استفاده کنید. سایبان نه‌تنها از پوسیدگی کولر جلوگیری می‌کند؛ بلکه میزان خنک‌کنندگی آن را نیز افزایش می‌دهد.

نکته‌ی دیگر اینکه نوعی از کولرهای آبی با عنوان کولر پلیمری در بازار وجود دارد که در‌مقایسه‌با کولرهای معمولی مقاومت بیشتری در‌برابر پوسیدگی و خوردگی دارند. کولرهای آبی پلیمری می‌توانند هم با پدهای سلولزی و هم با پدهای پوشالی عرضه شوند؛ اما برای ارائه‌ی خنک‌کنندگی بهتر، معمولاً از پدهای سلولزی استفاده می‌کنند؛ البته این کولرها برچسب قیمتی به‌مراتب گران‌تری از نمونه‌های عادی دارند.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن خبر همین الان کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *