بهترین دستگاه قهوه‌ساز و اسپرسوساز بازار؛ از مباشی تا نسپرسو [خرداد ۱۴۰۳]

شاید در ذهن بسیاری قهوه‌ساز و اسپرسوساز باهم تفاوت نداشته باشند. درواقع بسیاری از افراد این دو واژه را به‌اشتباه به‌جای هم استفاده می‌‌کنند. برای خرید بهترین قهوه‌ ساز یا بهترین اسپرسو ساز بازار ابتدا باید نیازهای خودتان را بشناسید. آیا به نوشیدن اسپرسو عادت دارید؟ آیا طرفدار کاپوچینو یا نوشیدنی‌های ترکیبی شیر و اسپرسو هستید یا از نوشیدن یک فنجان قهوه دمی لذت می‌برید؟

در بازار دستگاه های قهوه‌ساز یا اسپرسوساز زیادی با برندهای متفاوت وجود دارند. هر برند نیز تعداد زیادی مدل دارد که باعث می‌شود انتخاب برای ما کمی سخت شود. در راهنمای خرید بهترین دستگاه قهوه‌ساز و اسپرسوساز بازار سعی کردیم به معرفی برندهایی بپردازیم که در ایران معروف‌تر هستند و در صورت ایجاد مشکل برای دستگاه، امکان تعمیرشان وجود دارد. در راهنمای خرید قهوه‌ساز زومیت علاوه‌بر معرفی بهترین مارک اسپرسو ساز و بهترین مارک قهوه ساز بازار به شما انواع ابزارها و دستگاه‌های قهوه‌ساز، نکات مهم خرید قهوه‌‌ساز و شناسایی درست نیازهایتان را آموزش می‌دهیم.

انواع دستگاه اسپرسوساز و قهوه‌ساز

خرید یک دستگاه قهوه ساز و اسپرسوساز مناسب برای دوستداران قهوه موضوع مهمی است. با خرید قهوه ساز می‌‌توانید از تمام پتانسیل دانه‌های قهوه استفاده کنید و یک نوشیدنی لذت‌بخش نوش جان کنید. دستگاه‌ها و ابزارهای گوناگونی برای تهیه قهوه وجود دارند که اسپرسوساز و قهوه‌ساز از آن‌ها هستند. در ادامه تعدادی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • قهوه‌ ساز فیلتردار: این نوع قهوه ساز که با نام‌های قهوه ساز چکه‌ای یا قطره‌ای هم شناخته می‌شود از فیلترهای دائمی یا کاغذی یک‌بار‌مصرف استفاده می‌کند. تهیه قهوه با این دستگاه‌ها کمی زمانبر اما ساده است؛ با روشن کردن دستگاه آب به‌آرامی می‌‌جوشد و به‌صورت قطره‌قطره به فیلتر حاوی قهوه اضافه می‌شود.
  • قهوه ساز وکیوم یا سایفون: جزو قهوه سازهای نسل سوم به شمار می‌رود که قهوه را به شکل فیلتری آماده می‌کند. قهوه دمی تهیه‌شده با وکیوم پات مانند سایر قهوه سازهای نسل سوم مثل فرنچ پرس، کمکس و V60 غلظت متوسط و عطر عالی دارد.
  • آئروپرس (AeroPress Coffee Maker): اروپرس شباهت زیادی به فرنچ پرس دارد. این قهوه‌ساز دستی از یک پیستون مخصوص آب برای تهیه قهوه استفاده می‌کند و عصاره را با فشار پیستون داخل فنجان می‌ریزد.
  • فرنچ پرس: فرنچ پرس یکی از پرطرفدارترین ابزارهای تهیه قهوه است که طرفداران زیادی دارد. دستگاه فرنچ پرس که برای دم کردن چای و دم‌نوش نیز استفاده می‌شود، قهوه مطبوع و لطیفی را به شما خواهد داد.
  • موکاپات: در واقع نوعی اسپرسوساز غیرالکتریکی است زیرا شیوه تهیه قهوه با آن نیز بر اساس فشار آب است. برای درست کردن قهوه با استفاده از موکاپات باید مخزن آب را پر کرد و روی حرارت قرار داد. پس از جوشیدن، آب با فشار زیاد به قسمت بالایی که قهوه آسیاب شده در آن قرار دارد وارد می‌شود تا از فیلتر عبور کند. درنهایت قهوه با فشار به داخل مخزن بالایی قهوه می‌ریزد.
  • قهوه ساز ترک: دستگاه قهوه ساز یا قهوه‌جوش برقی است که با جوش آوردن آب، قهوه ترک را در سریع‌ترین زمان برایتان آماده می‌کند.
  • اسپرسوساز: اسپرسو به معنای تهیه شده با فشار است. دستگاه اسپرسو ساز آب جوش را با فشار خیلی زیاد از میان دانه‌های آسیاب‌شده قهوه عبور می‌دهد و یک قهوه غلیظ و پرعطر که روی آن لایه‌ای کرما قرار دارد، تهیه می‌کند.
  • قهوه ساز کپسولی: دستگاه اسپرسو سازی است که به جای پودر قهوه با کپسول‌های آماده کار می‌کند. با قرار دادن کپسول قهوه در دستگاه و فشردن یک دکمه، اسپرسوی شما بدون دردسر و در کمترین زمان آماده خواهد بود. معروف‌ترین برند قهوه‌ساز‌های کپسولی، نسپرسو است. کپسول‌های قهوه معتبر برند نسپرسو و استارباکس هزینه زیادی دارند.
  • کاپوچینوساز: دستگاه اسپرسوسازی است که یک مخزن جداگانه برای شیر دارد و به‌طور اتوماتیک و با رعایت نسبت‌های صحیح اسپرسو، شیر و فوم شیر می‌تواند یک کاپوچینوی عالی برایتان تهیه کند.

نکات مهم خرید بهترین دستگاه قهوه ساز خانگی و اسپرسوساز

پیش از معرفی دستگاه‌ها بیایید نگاهی به قهوه، اسپرسو و عوامل مهم برای انتخاب اسپرسوساز و قهوه ساز بیندازیم.

اسپرسو نوعی قهوه غلیظ است که بر اثر فشار‌ آب داغ بر روی پودر قهوه تهیه می‌شود و همین باعث تولید کرما یا خامه روی آن می‌شود. بنابراین به دستگاهی که صرفاً قهوه را به‌شکل اسپرسو تهیه می‌کند، اسپرسوساز می‌گویند. بااین‌حال در میان مردم گاهی قهوه ساز و اسپرسوساز به‌جای هم استفاده می‌شوند.

اگر از طرفداران قهوه‌های دمی هستید باید قهوه‌ساز بخرید. عاشقان اسپرسو هم باید دستگاه‌های اسپرسوساز و نسپرسو را تهیه کنند. بیشتر دستگاه‌های اسپرسوساز با پودر قهوه کار می‌کنند و برخی هم یک مخزن آسیاب برای تهیه پودر قهوه تازه دارند. برخی دیگر از اسپرسوسازها با پد قهوه و کپسول قهوه کار می‌‌کنند؛ برای مثال دستگاه‌های اسپرسوساز نسپرسو فقط با کپسول قهوه کار می‌کنند. بیشتر دستگاه‌های اسپرسوساز امکان تهیه فوم شیر برای تهیه نوشیدنی‌هایی مثل کاپوچینو را دارند؛ اما برخی از آن‌ها به مخرن شیر مجهز شده‌اند و این کار را به‌طور حرفه‌ای انجام می‌دهند.

برای کسانی که هم طرفدار قهوه دمی و هم اسپرسو هستند نیز دستگاه‌های سه‌کاره وجود دارد. این دستگاه‌ها یک قوری برای تهیه قهوه دمی و یک هدگروپ برای عصاره‌گیری اسپرسو دارند؛ همچنین می‌توانند در تهیه فوم شیر به شما کمک کنند.

همانطور که می‌توانید حدس بزنید فشار دستگاه در تهیه اسپرسو نقش مهمی دارد. میزان فشار با زمان تهیه اسپرسو رابطه عکس دارد. فشار کمتر به زمان بیشتر و فشار‌ بیشتر به زمان کمتری برای عصاره‌گیری نیاز دارد. دستگاه‌های خانگی معمولاً فشار‌ واقعی را نمی‌توانند روی قهوه اعمال کنند اما در مشخصات کارخانه‌ای آن‌ها فشار بار ۱۵ و ۲۰ ذکر می‌شود.

هنگام تصمیم‌گیری برای خرید بهترین دستگاه اسپرسو ساز خانگی ابتدا به توان موتور، میزان فشار، جنس بدنه که بهتر است از استیل ضدزنگ باشد و سپس به سایر ویژگی‌ها توجه کنید.

بهترین مارک قهوه ساز

دو برند نوا و مباشی از معروف‌ترین و پرفروش‌ترین برندهای قهوه‌ساز و اسپرسوساز در ایران هستند که با توجه به تعداد خرید بالاتر، رضایت خرید بیشتری نسبت به سایر برندها دارند. بنابراین اگر به دنبال انتخاب مطمئن‌تری هستید، سراغ مدل‌های این دو برند بروید.

برندهای معتبر دیگر بازار ایران دلونگی و نسپرسو هستند. فراموش نکنید که بهتر است دستگاه را با گارانتی خریداری کنید. در نهایت با توجه به بودجه و نیازهایتان می‌توانید بهترین قهوه ساز و اسپرسوساز را برای خودتان انتخاب کنید.

بهترین دستگاه اسپرسوساز

با مدل‌های متعدد و ویژگی‌های تقریباً یکسان، می‌توان مباشی را شیائومی دنیای اسپرسوسازها دانست که بهترین دستگاه اسپرسو ساز خانگی و نیمه‌صنعتی را تولید می‌کند. دستگاه‌ های نوا و دلونگی نیز با قیمت مناسب و کیفیت عالی بهترین مارک اسپرسو ساز به‌شمار می‌روند.

اسپرسوساز مباشی 2016

منبع :زومیت

برای دیدن خبر محرمانه و فوری کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *