اکرمی، بنیادی‌فر، برادران حیدری، عرب‌براقی و بقیه؛ قهرمان و سقوط‌کننده‌ها را تعیین می‌کنند!

پایگاه خبری فوتبالی- پیش‌بینی هفته قبلمان، مو به مو در حال پیاده‌سازی است.

به گزارش فوتبالی، نوشته بودیم که به احتمال خیلی زیاد و با مرور این همه گاف داوری، این مردان سیاه‌پوش هستند که قهرمان فصل و تکلیف دو تیم سقوط‌کننده را رقم می‌زنند و با توجه به آنچه آنها در هفته 25 رقم زدند، بیشتر از همیشه به این گزاره نزدیک شده‌ایم.

یک پنالتی به اشتباه اعلام شده، یک پنالتی به اشتباه اعلام نشده، یک آفساید صحیح یا غلط؛ تعیین تکلیف گره‌های سرنوشت‌ساز لیگ 22 به این جزییات وابستگی تام و تمامی دارد ولی برخی اوقات چینش های عجیب کمیته داوران و اشتباهات مردان انتخابی به قدری زیاد شده که به نظر می‌رسد عنان کار از دست خداداد افشاریان و دوستانش در کمیته داوران، خارج شده یا در حال خارج شدن است!

فقط مرور هفته 25 درحالیکه به پایان فصل تنها 5 هفته باقیمانده است، به تنهایی گواهی است که ثابت کند احتمال تعیین قهرمان به روشی جز فوتبال و داخل زمین و با توجه ویژه به اشتباهات داوری، سهوی یا عمدی بودنش اصلا ملاک نیست، بسیار بالاست.

مهمترین بازی هفته در تبریز برگزار شد و تراکتور توانست با یک گل، سپاهان صدرنشین را شکست بدهد. حسن اکرمی در این بازی، حداقل یک و حداکثر 2 پنالتی به سود تیم مورایس اعلام نکرد. تکل رزاق‌پور روی مغانلو و برخورد توپ به دست محمد حسینی، به هیچ عنوان نبایستی با تصمیم ادامه بازی، مدیریت می‌شد. حسن اکرمی پیش از این در بازی کلیدی تعیین قهرمان بین سپاهان و استقلال در اصفهان، برعکس عمل کرد. او می‌بایستی در همان نیمه اول، شهریار مغانلو را به دلیل خطای وحشتناکش روی صالح حردانی، از زمین اخراج می‌کرد. مغانلو اخراج نشد، در زمین ماند، خطای منجر به گل اول را گرفت و پنالتی منجر به گل دوم را! در واقع سپاهان مقابل تراکتور با همان داور، کارما پس داد.

در بازی 6 امتیازی قعرنشینان هم، اشتباه داوری نقش اصلی را در تعیین برنده و بازنده داشت. وحید کاظمی در حوالی دقیقه 65، برخورد واضح توپ به دست مدافع صنعت نفت را خطای پنالتی به سود مس اعلام نکرد. او درست همین تصمیم را هم دقیقه 90 علیه صنعت نفت گرفت. تفاوت اما این بود که کمک داور مدرن بازی، تصمیم دوم را وتو کرد ولی تصمیم اول به اشتباه، پابرجا ماند. مس باخت، صنعت نفت برد و فاصله دو تیم که روی پله‌های دوم و سوم جدول از آخر قرار دارند، کمتر شد.

با توجه به اینکه قانون تفاضل گل حذف شده و ملاک بازی رودرروست، اشتباهات تعیین‌کننده‌ای مانند قبول گل سوم پرسپولیس به ملوان یا پنالتی اشتباه اعلام شده به سود مس رفسنجان برابر نفت، از دایره توجه خارج می‌شوند.

اشتباهات داوری فقط مربوط به این هفته نیست که گریبان اکرمی و کاظمی را بگیرد ولی این دو نفر، مردانی هستند که طبق تحلیل حیدر سلیمانی، کارشناس همیشه حاضر در خبرگزاری‌ها، بیشترین نمره را در نیم‌فصل اول به دلیل داشتن کمترین اشتباه گرفتند. می‌توان سیاهه عریض و طویلی از گاف‌های مرگبار را لیست کرد که ثابت می‌کند اشتباهات داوری، اگر تعیین‌کننده صد درصدی قهرمان و سقوط‌کننده‌ها نباشد، تاثیر بسیار زیادی در آن دارد؛ پنالتی اشتباه اعلام شده به سود استقلال برابر صنعت نفت، پنالتی به اشتباه اعلام نشده به سود استقلال برابر نساجی و آلومینیم، پنالتی یا اخراج اشتباه به سود پرسپولیس برابر مس رفسنجان، بلایی که در تمام طول فصل و از همان ابتدا بر سر محمد ربیعی و تیمش آمده، خطای اعلام نشده به سود پرسپولیس برابر هوادار و گل شدن همان توپ، گل آفساید پرسپولیس به نفت و …؛ این قصه سر دراز دارد.

لیست همه اشتباهات داوری مرگبار فصل که نقش اصلی را در تعیین یا تغییر برنده و بازنده، بازیها داشتند نزد پایگاه خبری «فوتبالی» محفوظ است و در زمان خودش، منتشر خواهد شد. بنابراین بهتر است مسئولان مربوطه رک و صریح، جوابگوی این گاف‌های مرگبار باشند؛ ما سالهاست توجهی به پیغام‌ها و تهدیدها نداریم!

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری

منبع

سایت کلید نقره ای یک خبرگزاری با هدف تبلیغ در سایت و اخبار آنلاین و بروز ایران جهان شکل گرفت.در این سایت اخبار ها با دسته بندی های ورزشی،فناوری،فرهنگی،اخبار سیاسی،جهان،حوادث،اقتصادی،اجتماعی وجود دارد.کلید نقره ای در قسمت تبلیغات خدمات مختلفی رو ارائه میده.ریپورتاژ آگهی و بک لینک و تبلیغات بنری در سایت موجود است.

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *