اپل چطور با حفظ حریم خصوصی، اطلاعات کاربر را به سرورهای ابری AI ارسال می‌کند؟


تخفیف بزرگ تابستانه

برخلاف غول‌های فناوریِ تشنه‌ی داده مانند گوگل و مایکروسافت، اپل با پردازش محلیِ داده‌ها روی دستگاهِ کاربران و ارسال نکردن آن‌ها به سرورهای خود، از دیرباز خودش را به‌عنوان شرکتی متمرکز بر حریم خصوصی معرفی کرده است؛ اما با ظهور «هوش اپل» (نامی که این شرکت به قابلیت‌های هوش مصنوعی خود داده)، غول کوپرتینویی اکنون برای پردازش داده‌های کاربران، چاره‌ای جز ارسال برخی از آن‌ها به سرورهای خود ندارد.

اما اپل چطور می‌خواهد اصول والای حریم خصوصی خود را در این عصر جدیدِ هوش مصنوعی حفظ کند؟ پاسخ اپل به نگرانی‌ها، سیستمی به نام «محاسبات ابریِ خصوصی» (Private Cloud Compute) است.

به گزارش انگجت، در رویداد WWDC امسال، کریگ فدریگی، قائم‌مقام ارشد تیم مهندسی نرم‌افزار اپل، جزئیاتی در مورد رویکرد Private Cloud Compute این شرکت برای ایمن‌سازی انتقال داده‌های مرتبط با هوش مصنوعی ارائه کرد.

کریگ فدریگی / Craig Federighi
کریگ فدریگی، قائم‌مقام ارشد تیم مهندسی نرم‌افزار اپل

فدریگی می‌گوید به‌جای آپلود کل فایل‌ها، اپل تنها حداقل اطلاعات مورد نیاز برای هر درخواست هوش مصنوعی را به سرورهایش ارسال می‌کند. سپس این بسته‌های کوچک داده با استفاده از تکنیک‌های پنهان‌سازی IP، شبیه به آنچه در iCloud Private Relay استفاده می‌شود، ناشناس خواهند شد.

فدریگی ادعا می‌کند که سرورهای ابری اپل پس از پردازش درخواست‌های هوش مصنوعیِ ارسال‌شده، توانایی ذخیره‌سازی یا ثبت دائمی اطلاعات را ندارند. همچنین محققان امنیتی مستقل می‌توانند ایمیج‌های نرم‌افزاری اجراشده روی این سرورها را بررسی کنند.

خبرهای بیش‌تر از کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل

شاید قابل توجه‌ترین نکته این باشد که به گفته‌ی فدریگی، دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی اپل تنها می‌توانند با سرورهایی ارتباط برقرار کنند که آن ایمیج‌های نرم‌افزاری تأییدشده را اجرا می‌کنند. اگر اپل کد سرورها را به‌روزرسانی کند، برای برقراری مجدد اتصال امن، دستگاه‌های در دست کاربران نیز باید به‌روزرسانی شوند.

مدیر مهندسی نرم‌افزار اپل کنترل‌های فنی و محدودیت‌های شدید دسترسی به داده را به‌عنوان «گامی رو به جلو» در محاسبات ابری قابل اعتماد برای کارهای هوش مصنوعی توصیف کرد. او قاطعانه افزود: «این موضوع ضروری است که بدانید هیچ‌کس، نه اپل، نه هیچ‌کس دیگری، نمی‌تواند به اطلاعاتی که برای پردازش درخواست شما استفاده می‌شود دسترسی پیدا کند.»


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار سیاسی بدون سانسور  کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *