اپل برای آوردن قابلیت‌های هوش مصنوعی به چین، دنبال شریک تجاری می‌گردد


تخفیف بزرگ تابستانه

در iOS 18، اپل با همکاری OpenAI، قابلیت‌های ChatGPT را با آیفون ادغام کرد. سیری به‌کمک ChatGPT می‌تواند به درخواست‌های مختلف کاربران پاسخ دهد. با توجه به اینکه سرویس‌های هوش مصنوعی مثل ChatGPT در چین در دسترس نیستند، اپل به‌دنبال یافتن جایگزینی برای این بازار است.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، اپل در جست‌وجوی یک شرکت چینی برای ارائه‌ی قابلیت‌های هوش مصنوعی خود در این کشور است.

اپل تاکنون با شرکت‌هایی مانند بایدو، گروه علی‌بابا و استارتاپ Baichuan AI گفت‌وگو کرده؛ اما هنوز هیچ توافقی حاصل نشده است.

ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل با انتشار عمومی iOS 18 و iPadOS 18 و macOS Sequoia در پاییز امسال، در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. اپل امروز اعلام کرد که این ویژگی‌ها فعلاً در اختیار کاربران اروپایی قرار نمی‌گیرد و بدون توافق با یک شرکت چینی، کاربران اپل در چین نیز ممکن است از قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل محروم شوند.

چین شرکت‌های خارجی را ملزم می‌کند تا پیش از انتشار هوش مصنوعی خود، تأییدیه‌ی دولتی دریافت کنند. این کشور تاکنون هیچ محصول هوش مصنوعی‌ای را که خارج از چین توسعه یافته، تأیید نکرده است.

اپل امکان دریافت تأییدیه برای مدل زبانی بزرگ خود را بررسی کرد، اما متوجه شد که رگولاتوری‌های چینی بعید است آن را تأیید کنند. برای اینکه قابلیت‌های هوش اپل به چین راه پیدا کند، غول آمریکایی باید با یک شرکت هوش مصنوعی چینی قرارداد امضا کند.

اگر اپل موفق شود تا با شرکتی چینی قرارداد امضا کند، بعید است که بتواند تا ماه سپتامبر (شهریور و مهر) قابلیت‌های هوش مصنوعی‌اش را در این کشور منتشر کند. هوش مصنوعی اپل فعلاً از زبان چینی پشتیبانی نمی‌کند.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار روز ایران بدون سانسور کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *