اپل امنیت برنامه‌های سایدلودشده آیفون را با دقت بررسی می‌کند

امکان سایدلود یا نصب خارج‌ از اپ استور اپلیکیشن‌ها برای کاربران اروپایی گوشی‌ آیفون در به‌روزرسانی iOS 17.4 فراهم می‌شود و شرکت‌های دیگری مانند ست‌اپ و اپیک گیمز توسعه‌ی فروشگاه جداگانه‌ای برای سایدلود اپ‌ها در iOS را شروع کردند.

اپلیکیشن‌های سایدلودشده از مرحله‌ی بررسی اپ استور رد نمی‌شوند و این باعث وقوع خطرات امنیتی زیادی در گوشی‌های اپل خواهد شد. این شرکت برای جلوگیری از کلاهبرداری و خطرات امنیتی اپلیکیشن‌ها، مدارکی از ناشر آن‌ها دریافت می‌کند.

مدارکی که اپل از ناشر اپلیکیشن‌های خارج از اپ استور دریافت می‌کند شامل اسناد رسمی امضاشده، نام، شماره تلفن و آدرس است. ناشر اپلیکیشن‌های خارج از اپ استور باید توضیحاتی برای دسترسی به اطلاعات حساس کاربر، میکروفون، دوربین، Face ID و اطلاعات سلامت ارائه دهد.

امکان انتشار برنامه‌هایی با محتوای بزرگسالانه، محتوای دارای کپی‌‌رایت و جعل اسناد و هویت در اپ استور وجود ندارد و احتمال می‌رود برخی از ناشرها با دور زدن قوانین اپل، اپلیکیشن‌های غیرقانونی خود را به‌صورت سایدلود منتشر کنند.

اپل در بیانیه‌ی رسمی جزئیات حفاظت از حریم شخصی و امنیتی و رعایت الزامات قانون بازارهای دیجیتال را منتشر کرد و درمورد قیمت‌گذاری غیرمنصفانه در پرداخت‌های اپلیکیشن‌های سایدلودشده هشدار داد.

مقاله‌های مرتبط

برای کاربران اروپایی که اپلیکیشنی را خارج از اپ استور نصب می‌کنند، صفحه‌ای هنگام نصب برنامه ارائه می‌شود و در آن نام برنامه، نام توسعه‌دهنده، توضیحات برنامه، تصاویر صفحه و رتبه‌بندی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. این صفحه را می‌توان در تنظیمات فروشگاه خاموش کرد.

اپل ایمیل‌هایی از کاربران اروپایی و آژانس‌های دولتی دریافت کرده است که نگرانی آن‌ها از خطرات اپلیکیشن‌های جایگزین اپ استور را نشان می‌دهند. اپل می‌گوید به‌طور قانونی و با دقت زیادی برای محافظت از اطلاعات کاربران تلاش می‌کند.

منبع :زومیت

کلید نقره ای یک سایت خبری با هدف تبلیغ در سایت و اخبار آنلاین و بروز ایران و جهان شکل گرفت.در این سایت اخبار ها با دسته بندی های ورزشی،فناوری،فرهنگی،اخبارسیاسی،جهان،حوادث،اقتصادی،اجتماعی وجود دارد.کلید نقره ای در قسمت تبلیغات خدمات مختلفی رو ارائه میده.رپورتاژ آگهی و بک لینک و تبلیغات بنری در سایت موجود است.
برای دیدن اخبار همین الان ایران اینجا کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *