اپل از به‌کارگیری واژه AI برای هوش مصنوعی‌اش خودداری می‌کند


تخفیف بزرگ تابستانه

سؤالی که برخی خبرنگاران در WWDC 2024 بارها از کارکنان اپل پرسیدند این بود: «چطور اصطلاح Apple Intelligence را به عبارت کوتاه‌تری تبدیل کنیم؟» و پاسخ‌های تمرین‌شده‌ی آن‌ها به‌طرز خنده‌داری عجیب به‌نظر می‌رسید. کارکنان این شرکت در پاسخ به سؤال مذکور می‌گفتند: «ما فقط می‌گوییم Apple Intelligence.»

این روز‌ها بسیاری از شرکت‌ها محصولات هوش مصنوعی دارند و به‌طور خلاصه از واژه‌ی AI برای اشاره به آن‌ها استفاده می‌کنند اما اپل می‌خواهد در اینجا هم متفاوت باشد و از عبارت Apple Intelligence برای اشاره به هوش مصنوعی خود بهره می‌برد.

شکی نیست که Apple Intelligence برای اپل معانی زیادی دارد و تلاشی برای رقابت با کوپایلت مایکروسافت و جمنای گوگل محسوب می‌شود. درواقع Apple Intelligence روشی برای ارائه‌ی امکانات هوش مصنوعی برپایه‌ی ChatGPT است و ابزارهای کاربردی متعددی را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. به‌هر حال Apple Intelligence برای اپل، هرگز با عبارت «هوش مصنوعی» شناخته نمی‌شود و برای اشاره به آن از اصطلاح رایج AI استفاده نمی‌کند.

وب‌سایت انگجت استفاده‌نکردن اپل از اصطلاح هوش مصنوعی را نوعی لجبازی احمقانه در برندینگ توصیف می‌کند. وقتی بخواهید درمورد Apple Intelligence صحبت کنید با مشکل مواجه خواهید شد زیرا این عبارت طولانی است و بسیاری افراد ترجیح می‌دهند از واژه‌های خلاصه‌تر و کوتاه‌تر استفاده کنند.

اپل در سخنرانی اصلی WWDC 2024، فقط سه‌بار از عبارت «هوش مصنوعی» استفاده کرد؛ دو بار برای اشاره به ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی قبلی خود و یک‌بار دیگر برای اشاره به ابزارهای هوش مصنوعی سایر شرکت‌ها مثل ChatGPT.

درحال حاضر برخی افراد Apple Intelligence را Apple AI می‌نامند زیرا هم کوتاه‌تر به‌نظر می‌رسد و هم محصول اپل را از رقبا متمایز می‌کند.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار سیاسی بدون سانسور  کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *