اپلیکیشن یوتیوب احتمالاً به قابلیت کاربردی تایمر خواب مجهز می‌شود


تخفیف بزرگ تابستانه

قابلیت تایمر خواب، که به توقف خودکار پخش محتوا بعد از مدت‌زمان مشخص‌شده گفته می‌شود، از امکانات رایج در اپلیکیشن‌های پادکست و استریم موسیقی به‌حساب می‌آید.

این قابلیت برای زمان خواب کاربردی است و با قطع خودکار پخش پس از به خواب رفتن کاربر، به صرفه‌جویی در مصرف باتری و آسایش بیشتر کمک می‌کند.

با اینکه در حال حاضر اپلیکیشن یوتیوب از این قابلیت بهره‌مند نیست، بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که گوگل در حال کار روی تایمر خواب اپلیکیشن یوتیوب است.

با بررسی نسخه‌ی بتای یوتیوب برای اندروید (نسخه ۱۹.۲۵.۳۳) متوجه نشانه‌هایی در مورد وجود قابلیت تایمر خواب می‌شویم. این نشانه‌ها حاکی از امکان تعیین مدت‌زمان توقف پخش بر اساس ساعت و یا دقیقه است. عبارت sleep_timer_notification_channel_name در تصویر زیر به نمایش تایمر به شکل یک اعلان اشاره می‌کند.

قابلیت تایمر خواب در نسخه‌ی بتا اپلیکیشن یوتیوب

در قابلیت تایمر یوتیوب، کاربر می‌تواند تایمر را ریست کند و یا با زدن گزینه‌ی Done به تماشای ویدیو ادامه دهد. کاربر همواره می‌تواند در صورت تمایل به تماشای ادامه‌ی ویدئو، تایمر را متوقف کند.

با توجه به وجود قابلیت تایمر خواب در یوتیوب موزیک، اضافه شدن این قابلیت به اپلیکیشن اصلی یوتیوب، قابل پیش‌بینی بود. کاربران گوشی‌های اندرویدی تاکنون برای دستیابی به عملکردی مشابه، مجبور به استفاده از اپلیکیشن‌های جانبی و روش‌های جایگزین بوده‌اند. کاربران آیفون می‌توانند با تنظیم تایمر سیستمی، یک تایمر خواب برای پخش رسانه‌های خود بسازند.

امیدواریم همانند قابلیت «پایان آهنگ» در یوتیوب موزیک، گزینه‌ی «پایان ویدئو» به اپلیکیشن یوتیوب اضافه شود. این قابلیت با رسیدن به انتهای ویدئو، پخش محتوا را متوقف می‌کند.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار روز ایران بدون سانسور کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *