انویدیا ظاهراً از حرارت زیاد تراشه‌های سامسونگ ناراضی است

سامسونگ، از شرکت‌های پیشرو در صنعت تراشه‌ی حافظه، برای فروش ماژول‌های نسل جدید HBM3 و HBM3E به انویدیا با مشکل مواجه است. طبق گزارش رویترز، تراشه‌ی حافظه‌ی HBM3E سامسونگ به‌دلیل گرمای بیش‌از‌حد و مصرف زیاد انرژی، نتوانسته‌ است الزامات سخت‌گیرانه‌ی انویدیا را برآورده کند.

تسلط انویدیا بر بازار جهانیِ پردازنده‌های هوش مصنوعی این شرکت را به مشتری پروپاقرص تراشه‌های HBM تبدیل می‌کند؛ در‌نتیجه، هرگونه مشکلی می‌تواند پیامد‌های بزرگی برای سامسونگ به‌دنبال داشته باشد.

انویدیا برای تولید تراشه‌های Hopper و Blackwell خود که برای پردازش‌های هوش مصنوعی طراحی شده‌اند، به منبعی مطمئن برای تهیه‌ی حافظه‌ی HBM3E نیاز دارد.

پشتیبانی حافظه‌‌ی HBM3E سامسونگ از نرخ تبادل داده‌ی ۹٫۸ گیگاترانسفربرثانیه، آن را به سریع‌ترین محصول صنعت تبدیل می‌کند. سامسونگ از سال گذشته مشغول بهینه‌سازی این تراشه‌ها بوده است؛ اما به‌نظر می‌رسد برخی از ماژول‌های ۲۴ و ۳۶ گیگابایتی نتوانسته‌اند انتظارات انویدیا را برآورده کنند.

درمقابل، رقبای سامسونگ مانند SK Hynix و مایکرون موفق شده‌اند ماژول‌های حافظه‌ی HBM3 و HBM3E را برای انویدیا تأمین کنند.

SK Hynix در دهه‌ی گذشته سرمایه‌گذاری فراوانی روی تحقیق‌و‌توسعه حافظه‌های HBM انجام داده است. در‌صورتی‌که رقبای این شرکت بتوانند نیازهای انویدیا به حافظه‌های HBM را برآورده کنند، تیم سبز فرصت‌های تجاری بهتری را برای آن‌ها رقم خواهد زد.

سامسونگ مشکلات مربوط به گرما و مصرف انرژی را تکذیب و بر پیشرفت آزمایش‌ها ازطریق همکاری با مشتریان خود تأکید می‌کند. این شرکت کره‌ای تا زمان به‌کارگیری گسترده‌ی حافظه‌های HBM3E در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی، برای رفع مشکلات فرصت دارد.

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار روز ایران اینجا بزنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *