اندروید ۱۵ احتمالا سیستم عیب‌یابی داخلی خواهد داشت


تخفیف بزرگ تابستانه

شرکت‌هایی همچون سامسونگ و گوگل تا هفت سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای جدیدترین گوشی‌هایشان ارائه می‌دهند، به همین دلیل بررسی وضعیت گوشی درصورت خرابی بیش‌از پیش اهمیت پیدا کرده است.

به گزارش Android Authority، گوگل احتمالا در اندروید ۱۵ صفحه‌ی تشخیص سلامت دستگاه را معرفی می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد برخی تست‌های دستی را اجرا و وضعیت سلامت قطعات داخلی گوشی را بررسی کنند.

قابلیت موردبحث با عنوان Device Diagnostics در دسترس خواهد بود و صفحه‌اش قرار است شامل دو بخش اصلی «سلامت قطعات» و «حالت ارزیابی» باشد.

به احتمال زیاد بخش سلامت قطعات (Component Health) امکان اجرای تست‌های دستی برای بررسی سلامت صفحه‌نمایش، باتری و فضای ذخیره‌سازی را فراهم می‌کند. تست نمایشگر شامل نمایش صفحاتی با رنگ‌های مختلف برای تشخیص نواقص بصری است. تست لمس با تغییر رنگ صفحه از قرمز به سفید هنگام لمس کردن، کارکرد صحیح صفحه‌نمایش را بررسی می‌کند.

در بخش سلامت قطعات می‌توانید وضعیت باتری و حافظه را مورد بررسی قرار دهید. صفحه‌ی مربوط‌به باتری، ظرفیت باقی‌مانده، تاریخ تولید، اولین تاریخ استفاده، تعداد دفعات شارژ، شماره‌ی سریال و وضعیت قطعه را نمایش می‌دهد. صفحه‌ی مربوط‌به حافظه میزان عمر مفید باقی‌مانده و ظرفیت کل را به شما نشان می‌دهد.

حالت ارزیابی (Evaluation Mode) نیازمند دستگاهی دوم برای بررسی نقص دستگاه اول است؛ در این حالت، دستگاه اول کد QR ویژه‌ای می‌سازد که توسط دستگاه دوم اسکن می‌شود.

با اسکن کد، مجموعه‌ای از تست‌ها شامل تست‌های صفحه‌نمایش و لمس روی گوشی اجرا می‌شوند که برخی از آن‌ها نیازمند اتصال به اینترنت هستند. با تکمیل تست‌ها، گزارشی جهت ارزیابی وضعیت کلی گوشی ارائه می‌شود.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار روز ایران بدون سانسور کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *