انتشار نسخه تصویری سخنرانی‌های تدکس اصفهان آغاز شد


تخفیف بزرگ تابستانه

تدکس اصفهان، انتشار سخنرانی‌های تصویری این رویداد را با ویدئویی از یک انسان‌دیرینه‌شناس آغاز کرد.

سخنرانی‌های تدکس اصفهان ۲۰۲۴ که انتشار هرروزه‌ی آن شروع شده، شامل سخنرانی ۱۴ متخصص حول موضوع «مسیر» است. مهدی فصیحی، ثریا سلمانیان، محمد عرب، حامد وحدتی نسب، سیاوش صفاریان‌پور، آرش برهمند، رضوان جابری، نفیسه عروجی، اهورا نیازی، نوید کوهی، محمد عرفانیان، ایمان احمدپور، علی‌رضا علیخانی و رومینا حیدری سخنرانان این دوره تدکس بوده‌اند.

تدکس اصفهان درباره رویداد ۲۰۲۴ نوشته است: «فراز و نشیب‌هایی که تجربه‌ی منحصربه‌فرد هر کسی است، همیشه شنیدنی است. حتی اگر گاهی مسیرها ما را به دنیای پیش‌بینی‌نشده‌ای ببرند. تدکس اصفهان ۲۰۲۴ افتخار این را داشت در مسیرهای افرادی قرار بگیرد که تفاوت‌ها، شباهت‌ها و چالش‌های هرکدام ارزشمند و شنیدنی است.»

در نخستین ویدئوی منتشرشده؛ حامد وحدتی‌نسب در سخنرانی خود، ایران را به‌مثابه‌ی پل عبور برای جوامع انسانی در پیش از تاریخ و به‌ویژه دوران پارینه‌سنگی از حوالی ۲ میلیون سال پیش معرفی می‌کند و از فعالیت‌های باستان‌شناختی ۶ ساله‌ی خود به‌همراه یک تیم فرانسوی که منجر به کشف دندان شیری منتسب به کودک انسان نئاندرتال شد، می‌گوید. این دندان به قدمت ۱۷۵ هزار سال در زمره‌ی مهم‌ترین کشفیات این محوطه و از قدیمی‌ترین شواهد جسمانی از نوعی انسان در ایران است.

گفتنی است تاکنون ۴۲ هزار رویداد تدکس در ۱۸۲ کشور جهان برگزار شده است. در ایران فقط دو رویداد تدکس تهران و تدکس اصفهان از سوی تدکس اجازه‌ی داشتنِ نام شهر و برگزاری این مراسم با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت‌کننده را دارند. تدکس اصفهان در ۱۰ سال گذشته، ۱۵ رویداد بزرگ و کوچک با حضور ۴۰ سخنران (از ۹ تا ۷۰ ساله) و بیش از  هزار شرکت‌کننده‌ی حضوری داشته است. این رویدادها با موضوعاتی چون محیط زیست، پزشکی، تاریخ، پزشکی، اقتصاد، توسعه فردی، روانشناسی، تکنولوژی، موسیقی، معماری، گردشگری، هنر، آموزش و پرورش، بیماری‌های خاص، کارآفرینی، عکاسی، تحلیل داده و غیره برگزار شده است.

تدکس اصفهان ۲۰۲۴ با حمایت گروه صنعتی انتخاب، مجتمع فولاد مبارکه، اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی اصفهان و پشتیبانی اینترنت نامحدود زیتل و استودیو مدیالند برگزار شد.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار روز ایران بدون سانسور  کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *