امیدوارم دولت چهاردهم فقط شعارهای انقلابی نداشته باشد/ تقدیر از شهید رییسی به معنای تقدیر از کل دولت نیست


تخفیف بزرگ تابستانه

به گزارش خبرنگار پارلمانی رکنا ، احسان عظیمی راد اظهار داشت: انتظار مردم از رییس جمهور آینده، ادامه گفتمانی است که شهید رییسی و بخشی از بدنه دولت دنبال می کردند. واز شورای نگهبان هم انتظار می رود در چارچوب وظایف قانونی خود عمل کند و با درنظر گرفتن شاخصه های قانونی همچون التزام به اصول قانون اساسی و آرمان های انقلاب، زمینه حضور افراد با طیف های فکری و سیاسی گوناگون را فراهم کند. بدون تردید قرار گرفتن طیف‌های مختلف در سبد سیاسی انتخابات، مشارکت مردم را بالا می برد و افراد با تفکرهای متنوع سیاسی را پای کار می‌آورد.

وی با بیان این که “تقدیر از شهید رییسی به معنای تقدیر از کل دولت نیست” تصریح کرد: همان طور که رهبری معظم فرمودند؛ « شهید رییسی نماد پیگیری شعارهای انقلاب بود»ولی این به معنای بدون نقص بودنِ دولت نیست. من معتقدم اگر چه دولت در بخش هایی از سیاست خارجی، علم و فناوری و اقتصادی کارهای زیربنایی خوبی را انجام داد -که احتمالا در یک سال آینده، نتایج این اقدامات مشخص می‌شود- اما در بحث معیشت مردم، ضعف‌های جدی دارد؛ به طوری که اگر از مردم بپرسیم” آیا دولت موفق عمل کرده است؟” بگویند: نه. دلیلش هم این است که در فضای زندگی‌شان، موقعیت مثبت اقتصادی و معیشتی را لمس نکردند. 

عظیمی راد افزود: به همین دلیل، رییس جمهور آینده – هر که باشد – ناگزیر است 2 رویکرد را دنبال کند؛ نخست آن که بر گفتمان شهید رییسی استوار بماند و دیگر آن که، ایرادات دولت فعلی را برطرف کند.    

این نماینده مردم مشهد در مجلس دوازدهم در ادامه به برخی کوتاهی‌های دولت قعلی و مجلس قبل اشاره کرد و گفت: من معتقدم؛ هم مجلس قبلی و هم دولت شهید رییسی، می‌توانستند در برخی بخش ها همچون افزایش حقوق، کنترل تورم، ایجاد ثبات در بازار و … بهتر از این‌ها عمل کنند. مثلا این قابل قبول نیست که قیمت دلار – که اقتصاد ما به آن وابسته است – افزایش پیداکند، ما هم بعد از حدود 2 تا 3 هفته که اثر خودش را در بازار گذاشت، یکباره بگوییم نگران نباشید قیمت، خودش، کاهشی می‌شود! این در حالی است که ما به عنوان مسئول جمهوری اسلامی باید کنترل می کردیم وگرنه چرا مسئولیت پذیرفیتم؟!

وی افزود: غرض بنده از اشاره به این اشکالات، این بود که رییس جمهور بعدی باید بداند در چه فضایی حرکت می کند و با چه رویکردی باید دنبال حل مشکلات مردم باشد. 

احسان عظیمی راد بار دیگر تأکید کرد: ما از شورای نگهبان نمی خواهیم شاخصه‌ها را نادیده بگیرد ولی در این مسیر باید کاملا قانونی و بدون سوگیری سیاسی عمل شود. تنها در این صورت است که مردم فهییم ما، همراه می‌شوند و میزان مشارکت تا حد معناداری بالا می‌رود. امیدوارم دولتی هم که سرکار می‌آید فقط شعارهای انقلابی نداشته باشد، بلکه به معنای واقعی به مردم و انقلاب خدمت کند.


ویزیت و آزمایش آنلاین

برای دیدن اخبار همین الان کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *