«الکام‌تاکز»؛ بررسی وضعیت، چالش‌ها و راهکارهای مساله زنان در حوزه نوآوری در الکامپ ۲۷


تخفیف بزرگ تابستانه

سپیده میرکریمی، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار اپلیکیشن پزشکت، مدیر یکی از رویدادهایی است که در بخش الکام‌تاکز بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه الکامپ برگزار خواهد شد. رویداد «نقش زنان در اکوسیستم نوآوری» رویدادی است که در سومین روز از روزهای برگزاری نمایشگاه الکامپ، یعنی روز دوشنبه ۱۱ تیر، از ساعت ۹ تا ۱۶ در سالن ۲۵A برگزار می‌شود.

میرکریمی در گفت‌وگو با زومیت راجع به رویداد «نقش زنان در اکوسیستم نوآوری» این‌طور توضیح می‌دهد:

در مسیر طراحی و برنامه‌ریزی برای برگزاری این رویداد، من و خانم مشکات اسدی با حساسیت‌هایی که به این موضوع داشتیم، سعی کردیم موارد بسیاری را با جزئیات و دقت نظر زیاد در کنداکتور بگنجانیم و مهمان‌ها را انتخاب کنیم.

– سپیده میرکریمی، مدیر رویداد نقش زنان در اکوسیستم نوآوری در اکام‌تاکز

به‌گفته مدیر برگزاری رویداد نقش زنان در اکوسیستم نوآوری، بیان وضعیت زنان در حوزه فناوری اطلاعات و راهکارهایی برای بهبود وضعیت آن‌ها هدف اصلی از برگزاری این رویداد است:

در پی این هستیم که نشان دهیم وضعیت زنان در حوزه ICT به چه ترتیب است، چه چالش‌هایی وجود دارد، چه زیرساخت‌هایی برای رفع این چالش‌ها مورد‌نیاز است و چه اقداماتی می‌توان انجام داد.

– سپیده میرکریمی، مدیر رویداد نقش زنان در اکوسیستم نوآوری در اکام‌تاکز

پیش‌از‌این نیز برگزارکنندگان نمایشگاه الکامپ که از اعضای هیئت‌مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران هستند، اعلام کرده بودند که برای بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه الکامپ مسئله زنان جزو موضوعاتی است که به‌طور ویژه به آن خواهند پرداخت. در‌نظر‌گرفتن رویداد یک‌روزه‌ای با محوریت زنان در اکوسیستم نوآوری در راستای همین هدف بوده است.

درباره الکامپ۲۷:

مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار اپلیکیشن پزشکت می‌گوید که در این رویداد ۶ تاک (سخنرانی) و ۳ پنل برگزار می‌شود. او اضافه می‌کند:

محوریت اصلی صحبت‌ها «مسئله زن» است و موضوعات کلیشه‌ای و بحث‌های مربوط به جنسیت زن مدنظر نیست. سعی کردیم هم از آقایان و هم از خانم‌ها در ترکیب مهمان‌هایمان داشته باشیم تا بتوانیم به‌صورت همه‌جانبه به ابعاد مختلف این موضوع بپردازیم.

– سپیده میرکریمی، مدیر رویداد نقش زنان در اکوسیستم نوآوری در اکام‌تاکز

به‌گفته مدیرعامل اپلیکیشن پزشکت، بعضی از مهمان‌های حاضر در این رویداد هم قرار است از تجربه‌هایشان صحبت کنند: «به‌عنوان مثال، کارفرماها، VCها، CVCها و… که با خانم‌ها کار کرده و در ارتباط بوده‌اند، از این تجربه‌ها می‌گویند.»

یکی از پنل‌های این رویداد «پنل زنان در اقتصاد دیجیتال، ابتکارات جنسیتی توسعه اقتصاد دیجیتال، فعال‌کردن ظرفیت‌های زنان برای توسعه اقتصاد دیجیتال» است که نفیسه آزاد، مدیر سرمایه‌گذاری صندوق CVC آن و نیما نامداری، مدیرعامل کارنامه و پشوتن پورپزشک، مدیرعامل پادرو، در آن حضور دارند.

پنل «منابع انسانی و سهم زنان در کسب‌وکارهای نوین» نیز دیگر پنلی است که در این رویداد برگزار خواهد شد. آسیه حاتمی، مدیرعامل ایران‌تلنت و زهرا عمرانی، بنیان‌گذار و مدیرعامل کاریار و حامد حسین‌نژاد، مدیر واحد توسعه سرمایه‌های انسانی داتین، از پنلیست‌های این پنل هستند.

علاوه‌بر پنل‌ها، فعالان این حوزه سخنرانی‌هایی با موضوعات مختلف مربوط به زنان در عرصه نوآوری و فناوری برگزار خواهند کرد. سارا راد، هم‌بنیان‌گذار و مدیر ارشد ارتباطات شرکت ابر دراک، با موضوع «بررسی نقش زنان در رهبری و توسعه تکنولوژی‌های نوین» در این رویداد حضور دارد.

بهناز آریا، مدیرعامل گروه شرکت‌های کهکشان، نایب‌رئیس هیئت‌مدیره نصر تهران و رئیس کمیسیون افتای نصر تهران نیز موضوع «زنان و توانگری در نوآوری» را به‌عنوان موضوع صحبت‌هایش انتخاب کرده است.

در یکی دیگر از این سخنرانی‌ها نیز، قرار است هستی شهریزفر، معمار ارتباطات آروان‌کلاد، قرار است درباره «فناوری و ایجاد فرصت برابر» صحبت کند. رکسانا اربابی، بنیان‌گذار اپلیکیشن یوگای کودکان مبتنی‌بر هوش مصنوعی و مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان رایان پژوهان مهر پویا، در نوبت سخنرانی خود قرار است به موضوع «اهمیت شبکه‌سازی و حمایت از زنان کارآفرین در اکوسیستم نوآوری» بپردازد.

امیرحسین صبور‌طینت، مدرس و مشاور استراتژی منابع انسانی، هم درباره موضوع «توانمندسازی زنان در اکوسیستم نوآوری و مدیریت کسب‌وکارهای کوچک» صحبت خواهد کرد. بر‌اساس گفته‌های سپیده میرکریمی، مدیر رویداد «نقش زنان در اکوسیستم نوآوری»، پنل و سخنرانی‌های دیگری نیز در این رویداد برگزار خواهد شد.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار روز ایران بدون سانسور کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *