افزایش قیمت اشتراک‌های اسپاتیفای در آمریکا


تخفیف بزرگ تابستانه

در راستای افزایش سودآوری، اسپاتیفای سرویس پیشرو استریم موسیقی سوئدی، اقدام به افزایش قیمت پلن‌های پریمیوم خود در ایالات متحده نمود. این شرکت قیمت اشتراک‌های انفرادی خود را از ۱۰.۹۹ دلار به ۱۱.۹۹ دلار، اشتراک‌های دو نفره را از ۱۴.۹۹ دلار به ۱۶.۹۹ دلار و اشتراک‌های خانوادگی را از ۱۶.۹۹ دلار به ۱۹.۹۹ دلار افزایش داد.

به گزارش سرویس شبکه های اجتماعی رسانه اخبار تکنولوژی تکنا، این اقدام جدیدترین گام اسپاتیفای در جهت بهبود حاشیه سود آن به شمار می‌رود. پیش‌تر، این شرکت با کاهش هزینه‌های بازاریابی و تعدیل نیرو سعی در دستیابی به این هدف داشت. قیمت سهام اسپاتیفای که با سرویس‌های موسیقی اپل و آمازون رقابت می‌کند، در معاملات صبحگاهی بیش از ۴ درصد افزایش یافت.

اسپاتیفای در ایمیلی که طی ماه آینده برای مشترکین آمریکایی خود ارسال خواهد کرد، اعلام کرده است: «به منظور تداوم سرمایه‌گذاری و نوآوری در محصولات و قابلیت‌های خود، اقدام به افزایش قیمت اشتراک پرمیوم انفرادی نموده‌ایم.» بر اساس گزارش سالانه اسپاتیفای، درآمد این شرکت در ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ با رشدی نزدیک به ۱۱ درصد به ۵.۲۳ میلیارد یورو (۵.۶۹ میلیارد دلار) رسید.

این شرکت علاوه بر سرویس رایگان با تبلیغات که امکانات محدودی دارد، یک سرویس پولی مبتنی بر اشتراک ارائه می‌کند که دسترسی کامل به همه قابلیت‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. گفتنی است بخش اعظم درآمد اسپوتیفای از محل اشتراک‌های پرمیوم آن تامین می‌شود.

تحلیلگران بر این باورند که این غول استریم می‌تواند با ارائه پلن‌های اشتراک سفارشی‌شده بر اساس ترجیحات مصرف‌کنندگان در بخش‌هایی مانند موسیقی، کتاب‌های صوتی و پادکست‌ها، به رشد بیشتری دست یابد. پس از اعمال سیاست‌های کاهش هزینه‌های بازاریابی، سود ناخالص فصلی این شرکت برای اولین بار در آوریل از مرز ۱ میلیارد یورو (۱.۰۹ میلیارد دلار) عبور کرد.

تعداد مشترکین پرمیوم اسپاتیفای با ۱۴ درصد افزایش به ۲۳۹ میلیون نفر رسید و این شرکت پیش‌بینی کرده است که تعداد کاربران فعال ماهانه آن برای سه ماهه دوم به ۶۳۱ میلیون نفر برسد.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :تکنا

برای دیدن اخبار روز ایران بدون سانسور کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *