استراتژی اپل در قبال هوش مصنوعی چگونه تغییر کرد؟


تخفیف بزرگ تابستانه

وال‌استریت‌ژورنال در مورد تغییر نگرش اپل نسبت‌به هوش مصنوعی و ریسک‌پذیری بیشتر این شرکت گزارشی جدید منتشر کرده است. اپل قرار است در WWDC 2024 سیستم‌عامل iOS 18 را با مجموعه‌ای از قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی کند.

طبق گزارش، کریگ فدریگی، قائم‌مقام ارشد تیم مهندسی نرم‌افزار اپل، در اواخر سال ۲۰۲۲، قابلیت‌های تکمیل کد کوپایلت در گیت‌هاب را بررسی کرد و بسیار تحت تاثیر قرار گرفت. این موضوع به سرعت منجر به یک تغییر رویکرد در گروه مهندسی نرم‌افزار اپل شد که تا حد امکان روی هوش مصنوعی کار کنند.

گزارش وال‌استریت‌ژورنال به تنش‌های بین تیم نرم‌افزاری اپل به رهبری فدریگی و فعالیت‌هایی که توسط بخش هوش مصنوعی و یادگیری ماشین اپل تحت سرپرستی جان جیاناندریا انجام می‌شد، اشاره می‌کند.

به‌دلیل اختلافات داخلی و تردید در مورد زمان‌بندی، تیم نرم‌افزار و تیم هوش مصنوعی برای ادامه‌ی کار با یکدیگر با مشکل مواجه شدند. تیم نرم‌افزار به طور همزمان ابزارهای تشخیص تصویر و ویدیوی خود را توسعه داد، زیرا کار مستقل را برایشان آسان‌تر می‌کرد؛ درحالی که تیم هوش مصنوعی به دلیل دسترسی محدود به منابع محاسباتی با مشکل مواجه شد.

با گذشت زمان به‌نظر می‌رسد هر دو تیم به یکدیگر نزدیک‌تر شده‌اند و حالا اپل تمایل بیشتری به آزمایش فناوری‌های پیشرفته و ریسک‌پذیری با مدل‌های زبانی بزرگ دارد؛ حتی اگر به معنای ارائه‌ی پاسخ‌های اشتباه توسط آن باشد.

نتیجه‌ی تلاش‌های اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان در تاریخ ۲۱ خرداد به ثمر خواهد نشست. انتظار می‌رود اپل هوش مصنوعی را در تمام لایه‌های سیستم‌‌های عامل خود ادغام کند و قابلیت‌هایی نظیر پاسخ‌های سریع به پیام‌ها، خلاصه‌سازی متن و نوتیفیکیشن‌ها و بهبود جست‌وجو در Spotlight را ارائه دهد.

هنوز سؤالاتی در خصوص نحوه‌ی اجرای هوش مصنوعی در دستگاه‌های اپل وجود دارد؛ از جمله اینکه چه تعدادی از این قابلیت‌‌ها به‌صورت آفلاین و محلی روی دستگاه اجرا می‌شوند یا اینکه همکاری اپل با OpenAI تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار روز ایران بدون سانسور  کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *