از برادران افغان عذرخواهی می‌کنم / به تیم ملی والیبال نمره کامل می‌دهم / نباید در باد برد قبلی مقابل لهستان بخوابیم

تیم ملی والیبال ایران با وجود شروع نه چندان دلچسب و قدرتمندانه، در نهایت به دور بعدی مسابقات صعود کرد. ملی پوشان با کسب پیروزی سه بر صفر مقابل صربستان، در رتبه هفتم جدول ایستاد و صعودش را قطعی کرد. شاگردان بهروز عطایی با عملکردی قابل توجه و جذاب در این تورنمنت، بار دیگر نظرها را به سوی این رشته پرطرفدار جلب کردند.

تیم ملی ایران که در این دوره از بازیکنان غالبا جوان سود می برد، با شکست قدرت هایی نظیر آمریکا، صربستان و لهستان، به جمع ۸ تیم برتر رقابت ها راه پیدا کرد. درخشش جوانان شایسته ای مثل امین اسماعیل نژاد، امیرحسین اسفندیار، توخته و جلوه در غیاب بازیکنان با تجربه، نوید روزهای روشنی را به تیم ملی کشورمان می دهد.

سرو قامتان ایران در گام بعدی باید در شهر بولونیای ایتالیا به مصاف تیم ملی لهستان بروند. گسترش نیوز جهت بررسی بیشتر عملکرد تیم ملی والیبال در این دوره از رقابت های لیگ جهانی، گفت و گویی با مصطفی کارخانه سرمربی و کارشناس والیبال انجام داده که در ادامه می خوانید.

تیم-ملی-والیبال

عملکرد تیم ملی والیبال در لیگ جهانی ۲۰۲۲

مصطفی کارخانه مدیر فنی تیم‌های ملی والیبال درباره عملکرد تیم ملی در لیگ جهانی گفت: به نظرم عملکرد کلی تیم ملی تا اینجای کار عالی بوده است. از ۱۰۰ به این تیم باید نمره کامل را داد؛ چون که انتظار چنین نتیجه درخشانی از تیم جوان ما وجود نداشت. ما در این مسابقات از حضور چند مهره کلیدی مثل میثم صالحی، علی اصغر مجرد، سید محمد موسوی، امیر غفور، جواد کریمی، صابر کاظمی و چند ملی پوش دیگر به دلایلی بی بهره بودیم. در واقع آقای عطایی تیم را با دستان خالی راهی این مسابقات کرده است.

او ادامه داد: واقعیت امر این است که هدف و سیاست کاری ما صعود به مرحله بعد نبود. تیم فعلی از بازیکنان جوان و کم تجربه زیادی تشکیل شده و بازی های تدارکاتی آنچنانی هم تا پیش از شروع این تورنمنت نداشتیم. هدف ما با تجربه شدن این جوانان در میدان بزرگ لیگ جهانی، کشف نقاط ضعف تیم و تحت فشار قرار گرفتن بازیکنان جوان در چنین رویدادی بود. اما خوشبختانه زودتر از تصورات قبلی به نتیجه دلخواه رسیدیم و به اعتقاد من بچه های تیم ملی فراتر از انتظارات ظاهر شدند.

تیم-ملی-والیبال1

عاملی که جوانان را به یک ستاره تبدیل می‌کند

او اضافه کرد: در واقع با بضاعت ۴۰-۵۰ درصدی، نتیجه ۱۰۰ درصدی گرفتیم که این مطلب ما را به آینده بسیار امیدوار می کند. کادرفنی تا به امروز عالی کار کرده و با یک تیم متوسط، بهترین نتیجه را کسب کرده است. زمانی نتیجه تیم رو به بهبودی رفت که کل تیم بهتر بازی کردند. شاید در هفته های اول جوانان تیم عملکرد مطلوبی نداشته و ضعیف کار کردند اما به تدریج و با خودباوری، هرکدام به یک ستاره تبدیل شدند.

سرمربی اسبق تیم ملی خاطرنشان کرد: تیم ملی بازی به بازی و مرحله به مرحله رشد و پیشرفت داشت. از هفته دوم به بعد و با برد مقابل آمریکا، تیم ملی از لحاط روحی و روانی دگرگون شد. سپس با شکست تیم قدرتمند لهستان، اعتماد به نفس تیمی ما افزایش پیدا کرد. در نهایت رتبه هفتم را از آنِ خود کردیم و به دور بعد صعود کردیم. این در حالی است که در سال گذشته با وجود هزینه های زیاد و بهره گیری از یک مربی خارجی، دوازدهم شدیم.

تیم-ملی-والیبال2

مربی ایرانی روزی ۱۵۰ هزار تومان دستمزد می‌گیرد

او در مورد دستمزد آلکنو سرمربی سابق تیم ملی اظهار کرد: به هرحال مربی خارجی به یورو و دلار حقوق می گیرد و در این شرایط سخت شاید خیلی به صرفه نباشد. کما اینکه در بحث نتیجه گیری هم حاصل کار خیلی مطلوب نبوده است. اما مربی ایرانی روزی ۱۵۰ هزار تومان دستمزد می گیرد. من در گفت و گوی اخیر خود اشاره‌ای به حقوق کارگران افغان و مقایسه آن با دستمزد مربی ایرانی کردم. بنده منظور بدی از این مقایسه نداشتم و در صورت دلخوری برادران افغان، از آن ها رسما عذرخواهی می کنم.

او افزود: در صورت اعتماد به مربیان داخلی، بستر مناسب برای بهره گیری از استعداد آن ها فراهم شده و دیگر پول های گزاف برای آوردن مربیان خارجی صرف نمی شود. در هر صورت تیم ملی ما از نظر قابلیت های فردی و فاکتورهای روانی رشد کرد و کیفیت کلی تیم نسبت به بازی های اول ارتقای زیادی داشت. در حالی که در گذشته در سرویس و دفاع مشکل اساسی داشتیم اما الان مهم ترین فاکتور تیم همین دو مورد شده است.

مصطفی کارخانه در رابطه با عمکلرد ملی پوشان والیبال بیان کرد: بچه های دریافت کننده عالی ظاهر شدند و پاسور ما بازی به بازی بهتر شده است. امین اسماعیل نژاد در قامت یک پدیده در این مسابقات ظاهر شده و سایرین نیز درخشان کار کرده‌اند. میلاد عبادی پور به عنوان کاپیتان تیم فوق العاده بوده و از سه-چهار سال پیش خود هم بهتر بازی می کند. این عملکرد بیانگر این است که کادرفنی ما کار خود را به نحو احسن انجام می دهد. البته نباید از نقش فدراسیون والیبال و حمایت های آقای داورزنی هم به سادگی عبور کرد.

ایران-و-لهستان

رمز پیروزی مقابل لهستان چیست؟

مدیر فنی تیم‌های ملی والیبال در مورد بازی با لهستان به گسترش نیوز گفت: این بازی در قیاس با مصاف گذشته در هفته های ابتدایی، بسیار متفاوت است. ما نباید به اصطلاح در باد پیروزی قبلی بخوابیم. شاید آن مسابقه اصطلاحا روز تیم لهستان نبود و نتوانستند آن طور که باید و شاید، خوب ظاهر شوند. گرچه تیم ما به شایستگی به پیروزی رسید. توصیه من به کادرفنی و بازیکنان این است که باید با تمرکز کامل و بالاترین حد از هوشیاری مقابل لهستان قرار بگیرند.

او در ادامه عنوان کرد: با بهره گیری از این فاکتور، درصد خطاهای فردی و تیمی پایین آمده و به موفقیت و کسب پیروزی نزدیک می شویم. در این زمینه می توان از ژاپنی ها درس بزرگی گرفت. دلیل موفقیت های ژاپن خیلی والیبالی نیست و بیشتر به مسائل ذهنی و روانی مربوط می شود. انگیزه، اراده قوی، جنگندگی، روحیه بالا و دیگر فاکتورهای روانی به تیم ملی ژاپن جهت دستیابی به اهداف بزرگش کمک می کند.

کارخانه در پایان بیان کرد: ما باید این مسائل و فاکتورهای مهم را به بدنه والیبال کشور اضافه کنیم. من به بازی با لهستان خوشبین هستم اما این بازی با مصاف های گذشته در مراحل پیشین کاملا متفاوت است. قطعا سرمربی تیم ملی لهستان برنامه متفاوتی برای این بازی مهم خواهد داشت. رمز پیروزی مقابل لهستان یک عملکرد کم نقص از سوی تمامی بازیکنان است. امیدوارم که کادرفنی موفق به کنترل استرس و حساسیت های بازی در بازیکنان تیم شده و تیمی تشنه پیروزی را روانه میدان کند.

منبع

سایت کلید نقره ای یک سایت خبری با هدف تبلیغ در سایت و اخبار آنلاین و بروز ایران جهان شکل گرفت.در این سایت اخبار ها با دسته بندی های ورزشی،فناوری،فرهنگی،اخبارسیاسی،جهان،حوادث،اقتصادی،اجتماعی وجود دارد.کلید نقره ای در قسمت تبلیغات خدمات مختلفی رو ارائه میده.ریپورتاژ آگهی و بک لینک و تبلیغات بنری در سایت موجود است.

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *