از ادبلاکر استفاده می‌کنید؟ تماشای ویدیوهای یوتیوب برای شما غیرممکن می‌شود

اکثر کاربرانی که از نرم‌افزارهای مسدودکننده‌ی تبلیغات (AdBlocker) استفاده می‌کنند، اخیراً با مشکل پرش ناگهانی ویدیوهای یوتیوب به بخش انتهایی مواجه شده‌اند.

به‌نظر می‌رسد یوتیوب طی ماه‌های گذشته، رویکرد جدی‌تری در قبال مسدودکننده‌های تبلیغات در پیش گرفته است. این ماجرا از سال گذشته با نمایش پیام‌هایی از سوی یوتیوب آغاز شد که کاربران را به غیرفعال‌سازی ادبلاکر ترغیب می‌کرد.

ظاهراً تعداد زیادی از کاربرانی که از مسدودکننده‌ی تبلیغات یوتیوب استفاده می‌کنند در هفته‌ی جاری با مشکل جدیدی مواجه شده‌اند. طبق اعلام این دسته از کاربران، ویدیوهای یوتیوب به‌محض شروع، به‌طور ناگهانی به انتها پرش می‌کنند. این پرش حتی در صورت تلاش برای پخش مجدد ویدیو نیز تکرار می‌شود. با غیرفعال‌سازی ادبلاکر، پخش ویدیو به حالت عادی باز می‌گردد.

بسیاری از کاربران باور دارند مشکل پرش ویدیوهای یوتیوب، اقدامی عمدی از طرف این پلتفرم برای کاهش استفاده از مسدودکننده‌های تبلیغات است، اما نمی‌توان ادعای یادشده را به‌طور قطعی تأیید یا رد کرد؛‌ چون احتمال وجود باگ در ادبلاکرها نیز وجود دارد.

اوایل سال ۲۰۲۴ باگی در نرم‌افزار محبوب AdBlock باعث کندی بارگذاری ویدیوها و در نتیجه فشار بیش‌ازحد روی سخت‌افزار کاربر هنگام اجرای یوتیوب شد و بسیاری از کاربران، یوتیوب را عامل آن دانستند. بر اساس مشاهدات اولیه، به‌نظر می‌رسد کاربران AdBlock با این مشکل جدید مواجه شده‌اند و سایر ادبلاکرها فعلاً چنین رفتاری از خود نشان نمی‌دهند.

منبع :زومیت

برای دیدن خبر محرمانه و فوری کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *