ارزش واردات مسافری موبایل ۴۲ درصد کاهش یافت

تازه‌ترین آمار سازمان گمرک از واردات تلفن همراه به شیوه‌ی مسافری و تجاری نشان می‌دهد در دو ماهه‌ی اول امسال کاهش ۳۷ درصدی واردات مسافری و همچنین کاهش ۴۲ درصدی ارزش واردات به این روش رخ داده است.

در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳، در مجموع یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۷۸۶ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۳۴۰ میلیون و ۵۴۵ هزار دلار به دو شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شده است. از این تعداد یک میلیون و ۲۹۱ هزار و ۷۸۶ دستگاه به شیوه‌ی تجاری و ۶۲ هزار دستگاه به شیوه‌ی مسافری وارد کشور شده‌اند.

مقایسه‌ی این حجم از واردات با میزان واردات در مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد واردات موبایل به شیوه‌ی مسافری از نظر تعداد، کاهش ۳۷ درصدی داشته است. همچنین، این مقایسه نشان می‌دهد در دو ماه ابتدایی امسال نسبت به فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۲ ارزش واردات موبایل به روش مسافری ۴۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

از سوی دیگر مجموع واردات گوشی به شیوه‌های تجاری و مسافری نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۱۹ درصد کاهش اما از لحاظ ارزش ۳ درصد افزایش یافته که متأثر از افزایش قیمت دلار در این مدت بوده است.

براساس گزارش گمرک، آمار واردات گوشی تلفن همراه در این مدت شامل ردیف تعرفه ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و کد تعرفه ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشی تلفن همراه با صفحه‌کلید غیرلمسی است.

چندی پیش انتشار آمار بانک مرکزی، از واردات ۸۷۰ میلیون دلار موبایل لوکس در سال ۱۴۰۲ خبر می‌داد. همچنین بر اساس داده‌های گمرک در سال گذشته ۳٫۲ میلیارد دلار گوشی وارد کشور شده است.

منبع :زومیت

برای دیدن خبر محرمانه و فوری کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *