ارتش یمن : ناو آمریکا را برای دومین بار هدف قرار دادیم / تعداد شهدای غزه به بیش از 36هزار نفر رسید


تخفیف بزرگ تابستانه

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن در بیانیه جدید خود با اعلام 6 عملیات دریایی اعلام کرد که یمن ناو هواپیمابر آیزنهاور آمریکا در شمال دریای سرخ  را با تعدادی موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

ارتش یمن همچنین طی این بیانیه خبر داد که یک ناوشکن آمریکایی را در دریای سرخ با تعدادی پهپاد هدف قرار داده که مستقیم به هدف مورد نظر اصابت کرده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین اعلام کرد : کشتی «MAINA» (طی دو عملیات در دریای سرخ و عرب)‌ و کشتی «ALORAIQ» را در اقیانوس هند و کشتی «ABLIANI» را در دریای سرخ هدف قرار داده است.

سنتکام مدعی رهگیری موشک‌های یمن شد

ساعتی بعد از این بیانیه ارتش یمن، فرماندهی ستاد مرکزی آمریکا (سنتکام) مدعی شلیک دو فروند موشک بالستیک یمنی‌ها به‌سمت ناوشکن آمریکایی «یواس‌اس گرولی» شد.

سنتکام در عین حال مدعی شد دو موشک بالستیک ضدکشتی و یک پهپاد یمنی‌ها را در جنوب دریای سرخ رهگیری و منهدم کرده است.

ارتش یمن در چهارمین مرحله از عملیات‌های خود علیه رژیم اسرائیل و کشتی‌هایی که عازم بنادر فلسطین اشغالی می‌شوند، اعلام کرد که علاوه بر اقیانوس هند و دریای عرب، این کشتی‌ها را در مدیترانه نیز هدف قرار خواهد داد.

ائتلاف آمریکا و انگلیس بعد از قطعنامه شورای امنیت در حمایت از رژیم اسرائیل، با هدف جلوگیری از انزوا و محاصره دریایی این رژیم، اقدام به حملاتی هوایی هفتگی به یمن می‌کنند که طی حمله جمعه گذشته، 15 غیرنظامی به شهادت رسیده‌اند.

بیانیه مشترک قطر، مصر و آمریکا در خصوص آتش‌بس در غزه

 قطر، مصر و آمریکا با صدور بیانیه مشترکی از رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین خواستند تا توافق آتش بس را بر اساس مبانی که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی روز جمعه خود اعلام کرد، امضا کنند.

به گزارش الجزیره، در این بیانیه سه جانبه آمده است: قطر و جمهوری عربی مصر و ایالات متحده آمریکا همگی به عنوان میانجی در مذاکرات دنبال شده برای تضمین آتش بس در نوار غزه، آزادسازی اسرای اسرائیلی و افراد بازداشت شده، از حماس و اسرائیل می‌خواهند که توافق مبتنی بر مبانی اعلام شده از سوی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در روز ۳۱ می سال ۲۰۲۴ را بپذیرند.

این بیانیه اعلام کرد که مبانی مطرح شده مطالبات تمامی طرف‌ها را تامین کرده و در راستای منافع متقابل است و می‌تواند به شکل فوری به مصیبت‌های طولانی مدت ساکنان غزه و سختی‌های خانواده های اسیران اسرائیلی پایان دهد.

در این بیانیه آمده است که آتش بس مذکور نقشه راهی برای آتش بس پایدار و پایان دادن به بحران غزه ارائه کرده است.

در همین رابطه شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه و نخست وزیر قطر تماس تلفنی از سوی آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دریافت کرده و در خصوص اوضاع و تحولات غزه با او گفت‌وگو کرد.

 بمباران جنوب لبنان با موشک های سنگین رژیم صهیونیستی

منابع خبری در لبنان اعلام کردند که اشغالگران مناطقی از جنوب لبنان را بار دیگر بامداد امروز (یکشنبه ) هدف حمله یگان توپخانه و بمباران هوایی قرار دادند.

شبکه خبری المیادین بامداد یکشنبه اعلام کرد که صهیونیست‌ها حمله هوایی شدید به مواضعی در بنت جبیل انجام دادند.

این حمله پس از آن رخ می‌دهد که رسانه‌های عبری از شلیک موشک به منطقه اشغالی عرب عرامشه در الجلیل غربی واقع در فلسطین اشغالی حمله کرد.

پس از حملات موشکی حزب الله لبنان به اهدافی نظامی در الجلیل غربی، اشغالگران نیز مواضعی در بنت جبیل را هدف حملات توپخانه و بمباران هوایی قرار دادند.

به گزارش المیادین، مناطق اطراف شهرک‌های «شمسطار»، «طاریا»، در نزدیک بعلبک در بقاع لبنان شنبه شب هدف حملات اشغالگران رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

حمله جدید مقاومت عراق به ایلات اشغالی

 مقاومت اسلامی عراق بامداد امروز( یکشنبه ) اعلام کرد که یک هدف حیاتی را در بندر «ام‌الرشراش» (ایلات اشغالی) هدف حمله پهپادی خود قرار داده است.

مقاومت اسلامی عراق طی ماه‌های گذشته بارها این بندر اشغالی را در حمایت از مقاومت و مردم فلسطین هدف قرار داده و توقف حملات خود را منوط به توقف کامل جنگ علیه نوار غزه و لغو محاصره آن دانسته‌ است.

در غزه  36هزار و 379 نفر شهید و  82 هزار و 407 نفر مجروح شدند

جنگ رژیم اسرائیل علیه نوار غزه امروز وارد 240 روز شده است و طی این مدت، 36 هزار و 379 نفر شهید و  82 هزار و 407 نفر نیز زخمی شده‌اند و این علاوه بر هزاران مفقودی است که زیر آوار خانه‌های خراب‌شده هستند.

طی این مدت، مناطق مختلف غزه شاهد ویرانی گسترده بود و رژیم اسرائیل از چند هفته پیش حمله زمینی به بخش رفح را شروع کرد، در حالی که کشورهای زیادی با این تصمیم تل‌آویو به مخالفت برخاستند.


ویزیت و آزمایش آنلاین

برای دیدن اخبار همین الان کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *