اتحادیه اروپا جریمه‌ای سنگین برای مالک اینستاگرام در نظر می‌گیرد؟


تخفیف بزرگ تابستانه

ظاهراً اتحادیه‌ی اروپا می‌خواهد به‌زودی متا را به‌دلیل زیر پا گذاشتن قانون بازارهای دیجیتال (DMA) جریمه کند. بر‌اساس گزارش فایننشال‌ تایمز، سازمان‌های تنظیم مقررات اتحادیه‌ی اروپا در یافته‌های اولیه‌ای که جزئیاتشان قرار است این هفته منتشر شود، نگرانی خود را درباره‌ی مدل پرداخت یا رضایت (Pay or Consent) متا ابراز خواهند کرد.

متا مدتی قبل سرویس اشتراک بدون‌ تبلیغات را برای فیسبوک و اینستاگرام در اروپا راه‌اندازی و اعلام کرد کاربرانی که نمی‌خواهند به ردیابی داده‌هایشان رضایت دهند، باید از سرویس رایگان مبتنی‌بر تبلیغات استفاده کنند یا با پرداخت هزینه، از اشترک‌گذاری اطلاعاتشان جلوگیری کنند.

انتظار می‌رود سازمان‌های نظارتی اروپا اعلام کنند که انتخاب ارائه‌شده‌ی متا، گزینه‌ای واقعی دراختیار کاربران قرار نمی‌دهد؛ زیرا مانع مالی آن‌ها را مجبور می‌کند تا با ردیابی اطلاعات شخصی خود برای اهداف تبلیغاتی موافقت کنند.

خبر اتهامات علیه متا درحالی منتشر می‌شود که سازمان‌های ضدانحصار اروپا هفته‌ی گذشته اپل را به نقض قوانین این اتحادیه متهم کردند؛ تصمیمی که می‌تواند به جریمه‌ی سنگینی برای خالق آیفون منجر شود. اپل با تحقیقات دیگری نیز درباره‌ی هزینه‌های جدیدی که بر توسعه‌دهندگان اپلیکیشن اعمال کرده است، دست‌وپنجه نرم می‌کند.

نقض قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه‌ی اروپا می‌تواند به جریمه‌ای معادل ۱۰ درصد از درآمد سالانه‌ی جهانی شرکت‌ها منجر شود و باید دید آیا متا درنهایت با این جریمه‌ی سنگین مواجه خواهد شد یا خیر.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار روز ایران بدون سانسور کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *