آموزش جامع ثبت‌نام و کار با سامانه مرآت


تخفیف بزرگ تابستانه

اگر تا همین چند سال قبل برای گرفتن یک وام نیاز به معرفی ضامن داشتید، باید چک و سفته می‌دادید یا از روش‌های مشابه این موارد استفاده می‌کردید تا بانک ارائه‌دهنده‌ی تسهیلات، اطمینان پیدا کند که اعتبار لازم برای دریافت وام را دارید. در سال‌های اخیر شیوه‌ی اطمینان پیدا کردن از این که شما شرایط و امکان دریافت وام را دارید تغییر کرده است.

درحال حاضر به کمک راهکارهای آنلاین و امکاناتی که سامانه‌ها و پلتفرم‌های اینترنتی فراهم کرده‌اند سیستم اعتبارسنجی جایگزین روش‌های سنتی برای تضمین امکان و شرایط دریافت تسهیلات شده و بسیاری از بانک‌ها درحال حاضر از همین سیستم استفاده می‌کنند.

سیستم اعتبارسنجی اکنون از طریق سامانه‌های مختلفی اجرا می‌شود که «سامانه مرآت» یکی از آن‌ها است. زومیت در این مطلب قرار است این سامانه و نحوه کار با آن را به طور کامل برای شما توضیح بدهد.

سامانه اعتبارسنجی مرآت

سامانه‌ی مرآت متعلق به بانک رسالت است و برای اعتبارسنجی کسانی کاربرد دارد که در این بانک حساب دارند و قصد دارند از بانک رسالت تسهیلات دریافت کنند. بانک‌ها برای ارائه‌ی وام تسهیلات به مشتریان خود باید اطمینان حاصل کنند که متقاضیان وام توانایی و امکان بازپرداخت اقساط آن را دارند. با پیشرفت تکنولوژی، روش‌های به‌روز و دیجیتالی بسیار سریع‌ و دقیقی برای حصول این اطمینان ایجاد شده است.

درحال حاضر به جای روش‌های مرسوم در بانکداری سنتی که راه‌ اطمینان حاصل کردن را معرفی یک یا چند ضامن یا ارائه چک و سفته می‌دانست، از روش‌های پیشرفته‌ و مبتنی بر اینترنت استفاده می‌شود. این روش که به روش اعتبارسنجی معروف است در بانک رسالت از طریق سامانه مرآت انجام می‌شود.

بنابراین، سامانه مرآت سامانه‌ی اعتبارسنجی بانک رسالت است که دارندگان حساب بانک رسالت برای دریافت وام و تسهیلات از این بانک باید از طریق آن اقدام به اعتبارسنجی کنند تا برای بانک محرز شود که آن‌ها امتیاز، اعتبار و شرایط لازم برای دریافت وام را دارند.

طی فرایند اعتبارسنجی، بانک ارائه‌دهنده‌ی وام اطلاعات مالی و اعتباری متقاضیان را بررسی می‌کند تا از توانایی آن‌ها برای بازپرداخت اقساط و تسویه‌ی تسهیلات مطمئن شود. سامانه‌ اعتبارسنجی مرآت این فرایند را از طریق الگوریتم‌های هوشمند انجام می‌دهد.

این الگوریتم‌ها اطلاعات مختلف مربوط‌به متقاضیان تسهیلات یعنی میزان درآمد، هزینه‌ها، سوابق مالی (مانند سابقه‌ی پرداخت اقساط وام‌های پیشین) و… را بررسی کرده و در نهایت، برای هر متقاضی رتبه‌ اعتباری تعیین و اعلام می‌کند. در صورت کافی و مناسب بودن رتبه اعتباری، بانک به متقاضی تسهیلات می‌دهد.

هرچه رتبه اعتباری متقاضی دریافت وام بالاتر باشد به این معنی است که توانایی بیشتری برای بازپرداخت اقساط وام و تسویه‌ی به‌موقع آن دارد؛ بنابر این، بانک ریسک کمتری را برای اعطای وام به متقاضی می‌پذیرد.

البته در فرایند اعتبارسنجی سامانه مرآت علاوه‌بر تعیین رتبه اعتباری متقاضیان، ظرفیت بدهی نیز تعیین می‌شود. ظرفیت بدهی حداکثر میزان تسهیلاتی است که بانک می‌تواند به متقاضی ارائه کند. اگر مشتری بانک رسالت هستید، برای این بتوانید از این خدماتی که سامانه مرآت ارائه می‌دهد استفاده کنید در قدم اول باید در این سامانه ثبت نام کنید.

ثبت نام در سامانه مرآت

برای ثبت نام در سامانه مرآت ابتدا نشانی https://user.imerat.ir/#!/login یا عنوان «سامانه مرآت» را در قسمت URL مرورگر خود تایپ و جست‌وجو کنید. با جست‌وجوی این عبارت به صفحه‌ی ورود سامانه مرآت هدایت می‌شوید.

برای ثبت نام در سامانه، در کادر کوچک سمت راست و بالای صفحه روی گزینه «ثبت نام کنید» کلیک کنید. یک بخش جدید به شما نمایش داده می‌شود که لازم است در کادرهای مختلف آن کد ملی، پست الکترونیک (اختیاری و در صورت تمایل)، شماره تلفن همراه و عبارت امنیتی نمایش‌ داده شده را وارد کنید و روی گزینه‌ی ثبت نام کلیک کنید.


ویزیت و آزمایش آنلاین

منبع :زومیت

برای دیدن اخبار روز ایران بدون سانسور  کلیک کنید

به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *