آمادگی وزارت امور خارجه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور


تخفیف بزرگ تابستانه

به گزارش رکنا، علیرضا محمودی پنجشنبه شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه فقید را تسلیت گفت.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در اهمیت برگزاری انتخابات و مشارکت مردم و همچنین دستور اخیر علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه به همه سفارت ها و سرکنسولگری‌ها برای آماده‌سازی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، تاکید کرد که مقدمات لازم با هدف مشارکت گسترده ایرانیان خارج از کشور فراهم شده است.

مسئول برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور همچنین اعلام کرد که این انتخابات در روز جمعه هشتم تیرماه همزمان با داخل در خارج از کشور نیز برگزار خواهد شد.

محمودی افزود: با توجه به وصول درخواست ها از سوی ایرانیان مقیم کانادا جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، پیام هایی از طریق مجاری دیپلماتیک برای مقام های کانادایی ارسال شده است و در انتظار اقدام هستیم.

وی با اشاره به وظایف محوله به دستگاه دیپلماسی برای ارائه خدمات کنسولی به ایرانیان خارج از کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران نسبت به وضعیت ایرانیان در سراسر جهان و احقاق حقوق آنان اهتمام جدی دارد و خود را مکلف به اجرای مسئولیت های محوله می داند.

در این نشست ویژه کنسولی، سفیر و روسای سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آلمان ، گزارشی از آخرین وضعیت خدمات کنسولی به ایرانیان، به روز رسانی خدمات کنسولی و حقوقی ارائه دادند.

 


ویزیت و آزمایش آنلاین

برای دیدن اخبار همین الان کلیک کنید
به اشتراک بگذارید

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *